Geen fonts zichtbaar in X-Press onder Classic

Ik heb dit draadje ook al in OSX lopen maar daar komen weinig reacties op dus plaats ik hem hier ook maar ff... (als het good is hoor Mod's :wink: )

Voorheen in 10.1.5 kon ik gewoon onder OSX in suitcase m’n fonts laden en gebruiken in X-Press (onder Classic). Ik heb nu Jaguar 10.2.3 en als ik nu m’n fonts in Suitcase laad kan ik ze niet gebruiken in X-Press. De enige fonts die hij laat zien zijn m’n Classic systeemfonts
Iemand een idee?

Al gekeken of SuitCaseBridge in je extensie-map onder OS9 is geïnstalleerd? Zo niet, installeer dan SuitCase gewoon even compleet opnieuw.

Of gooi je SuitCase-preferences onder OS9 weg.

ik heb hetzelfde probleem en gebruik ook suitcase en suitcase bridge zit ook in mijn classic extentie folder...ik heb uiteindelijk de benodigde fonts maar in mijn systeemmap gegooid en dat werkte wel, maar denk er anders om over te gaan op indesign dat wel op OSX werkt... Ik heb trouwens ook het probleem dat de schermvertoning van mijn fonts slecht is in Xpress. Heb je daar wel een oplossing voor?

[quote:6a8ea15e98="marit128"]Ik heb trouwens ook het probleem dat de schermvertoning van mijn fonts slecht is in Xpress. Heb je daar wel een oplossing voor?[/quote:6a8ea15e98] Heb je wel het regelpaneeltje ~ATM geinstalleerd in je OS 9 Systeem map? Zonder dat regelpaneeltje krijg je geen scherpe fonts in X-Press.

Inmiddels is mijn probleem opgelost :smiley: Ik heb eerst Suitcase opnieuw geinstalleerd, dat gaf geen verbetering. Al de benodigde extensies stonden keurig op hun plek… dus ik snapte er echt geen hol meer van. Toen heb ik een oud X-Press bestand geopend waarin de Officina, de Meta en Swift gebruikt waren. Eerst zag X-Press ze niet omdat ze niet geladen waren, na het laden van die fonts deed opeens alles het :mrgreen:

Echt heel bizar… sindsdien geen problemen meer gehad :wink:

Syndic, heb je toevalig ook last in Xpress dat je lettertypen niet geordend zijn op familie? Dattie alle helvetica's bij elkaar zet enzo??

Ja, daar heb ik ook last van. Dat kon je voorheen instellen in je suitcase menufonts regelpaneel (die nu dus niet meer werkt). Nu heb ik bijv. 26 soorten v/h lettertype Swiss onder elkaar staan... heel vervelend :oops:

Die ellende met die 'families' heb ik ook. Heb ook TypeReunion onder 9 geinstalleerd en zo waar, af en toe doet ie het wel goed. Alleen, 5 minuten later is het weer zoeken in de hele rij... Snap er geen snars meer van.

Moet je na gaan als je heel de Helvetica Neue familie laad :( Ik tik nu onder in mijn menubalk elke keer de lettertypen in (ik ken de meeste uit mijn hoofd, ik deed dit namelijk al voor OsX), gaat sneller dan zoeken, eerst in suitcase bekijken welke ik wil gaan gebuiken (of in illustrator) ... Volgens mij doet Quark dit express om elke Mac gebruiker te pesten... als ze niet snel met Xpress 6 over de brug komen, kan dit de het einde van Quark zijn... zeker als ik al die verhalen over Indesign hoor... ik wil er alleen nog niet aangeloven...

[quote:3a7a96fb11]Moet je na gaan als je heel de Helvetica Neue familie laad[/quote:3a7a96fb11] Ja ja ja... :D dan wordt je niet goed man...

[quote:3a7a96fb11]Volgens mij doet Quark dit express om elke Mac gebruiker te pesten[/quote:3a7a96fb11] Dat gevoel krijg ik idd. ook steeds meer :evil:

[quote:3a7a96fb11]zeker als ik al die verhalen over Indesign hoor… ik wil er alleen nog niet aangeloven…[/quote:3a7a96fb11]
Ik gebruik het nu thuis en het loopt erg lekker moet ik zeggen, je bent in eerste instantie iets je snelheid kwijt t.o.v. X-Press maar da’s een kwestie van wennen. Ik ga binnenkort 's een huisstijltje maken in ID en laten drukken, kijken wat er gebeurt. M’n vaste drukker kan de bestanden wel verwerken zegt ie… ben benieuwd :smiley:

Wordt vervolgd…

ID2 werkt goed. Alleen niet erg snel onder de 'wat oudere' macjes. (Lees onder de 800 Mhz). Problemen met weergave van geplaatste illustraties. Erg traag. Gebruik ID2 nu al tijdje. Drempel ligt bij mij bij 10 pag. Erboven gebruik ik kwark want veeel sneller. Voor huisstijlen ed is ID2 veel beter en sneller vanwege alle interface voordelen.

Maar ook met ID2 ben je nog niet van je fontproblemen af want Acrobat distiller 5 gebruikt nog steeds classic. En die heeft vervolgens last van fonts geladen via OSX’s Suitcase. Balen allemaal.

Heb trouwens nu wel de ultieme oplossing gevonden voor alle font shit onder Classic, incl. het fontfamilie probleem... :D Ik gebruik nu alleen voor X-Press onder Classic Suitcase 9. opgestart in OS9, oude suitcase 9 geïnstalleerd, vanuit 9 alle geactiveerde fonts op permanent gezet... herstart naar OSX, Classic opgestart, suitcase opgestart, X-Press opgestart en voilá... alle fonts netjes geladen en ondergebracht op familienaam... werkt tot nu toe perfect :D

Hee Syndic, klinkt echt geweldig...!!!!!!!!!! :D Ik weet inderdaad dat suicase 9 het geweldig doet onder osx 10.1.2 want die heb ik thuis ook draaien...

Onder welke versie van OSX heb jij m geinstalleerd??? (en welke OSX 9??)

Maar maar werkt dit ook onder osx 10.2.4 (met os 9.22, want dat zijn de eisen van suitcase 10.2), aangezien ik deze versie op mijn werk gebruik???
Dat zou nog veeeeeeeeel geweldiger zijn!!! :smiley: :smiley: :smiley:

Please let me know!!!

Ik heb Suitcase 9 gebruikt in combinatie met OS 9.2.1 Suitcase 10.2 gebruik ik nu dus uitsluitend voor OSX 10.2.4 apps. Suitcase 9 gebruik ik dus alleen voor X-Press (onder Classic) :D

Ik ga het maandag morgen gelijk proberen!!!! Klinkt veel belovend!!

Hoe ben je daar in godsnaam opgekomen om het zo te doen…
Je gaat er toch (vaak) vanuit dat als je een nieuwere versie gebruikt dat die veel beter zijn… ik weet inderedaad uit ervaring dat dat niet altijd zo is… Dat blijkt hier maar weer eens uit!!!

Ik ben benieuwd!!!
Als dit echt werkt (en daar overtuig je me net van, maar eerst zien en dan geloven, gen enkele mac is het zelfde)

Dan Syndic…
[b:7f6870d222]DAN IS DEZE TIP GOUD WAARD!!![/b:7f6870d222]

Geloof me, hier zitten duizende mensen op te wachten!!!
Hiermee ga je geschiedenis schrijven, neem dat maar van mij aan :slight_smile:

Ik werd echt helemaal gek van dat geklooi steeds tussen fonts en X-Press, dan deed ie het weer wel, dan weer niet :evil:

En idd. zijn nieuwere versies van software vaak beter, maar toen dacht ik: X-Press is niet nieuw, zelfs oud! Laat ik voor de gein 's proberen een oude Suitcase te installeren die alleen draait onder OS 9, kijken wat ie doet… en verdomd, blijkt het nog te werken ook! En geen eens conflicten tussen Suitcase 9 en Suitcase 10.2 :smiley:

Maar zoals je zelf al aangaf, geen enkele Mac is hetzelfde… bij mij werkt het, hopelijk ook bij jou :wink:

Ik hoor het wel 8)

hmmmm ik krijg het niet voor elkaar... hoe heb je het precies gedaan...

Ik zou het echt zo graag voor elkaar krijgen!!!

Hee... ik maak progressie... :)

Ik heb het hand matig gedaan… en dat werkt half … :roll:

Maar ik ga nu eens poberen om hem te installeren… misschien werkt dit wel…

Ik kreeg alleen mijn standaard letters geladen… en gaf als ik suitcase 9 probeerde te openen een crash op suitcase… ;(

later meer… :wink:

hmmm bij het openen van suitcase 9 krijg ik een fout melding!!

[img:fc5ddadee5]http://www.bruckel.demon.nl/steve/suitcase_foutmelding.jpg[/img:fc5ddadee5]

… ik snap er niets van…

Draait Suitacase 9 bij jou onder X of 9... je hebr nl. een X melding zie ik net... hmmm... bij mij loopt ie lekker :D Heb je Suitcase 9 onder OS 9 geïnstalleerd? Dus geboot in 9? Zo ja, kan je hem onder 9 gewoon gebruiken? Laad ie alle fonts dan netjes? Misschien is het wat je zelf al zei... geen enkele Mac is hetzelfde :( hoop het niet voor je. Je hebt verder geen conflicten met ATM ofzo? Hoor het wel... :wink:

Deze melding kreeg hierboven, kreeg ik toen ik suitcase 9 wilde openen onder OSX, maar... Deze melding kreeg ik ook onder OS 9! ... ik snap er helemaal niets van!!

Ik heb suicase 9 onder OS 9 draaien en suitcase 10.2 onder OSX, maar blijkbaar vindt ie dat niet leuk…

Ik heb sinds gister ook thuis OSX 10.2 draaien en alleen suitcase 9…
werkt in Xpress als een trein… ik ben alleen vergeten om dat in illustrator te testen… lekker slim hè :wink:

Maar goed… dat werkt en ik krijg het hier (op mijn werk) niet aan de praat! Ik wordt niet goed… ik ben er 2 uur mee bezig geweest…

Installeren, herstarten, installeren, herstarten, installeren, herstarten, installeren, herstarten, installeren, herstarten… aaaaaaaah…