Geen fonts zichtbaar in X-Press onder Classic

Laat ik je ff bijstaan in je wanhoop... AAAAAHHHHHHH :evil: Maar thuis draait ie dus wel lekker... damn... iedere Mac is ook weer anders hè :wink: Waar kan dat toch aan liggen!

Thx!!

Ik word er een beetje moederloos van … :cry:
Misschien dat het er aan ligt dat dat er eerst SC-9 10 op stond en toen SC 10 en toen weer SC 9… dat ie er dan niet echt meer wat van snapt…
Ook ivm de prefs en zo… Ik ga dat binnen kort wel weer een keertje uitzoeken… ik heb er nu effe genoeg van!
Maar dat lijkt me wel duidelijk :slight_smile:

Beter komt XPress 6 gewoon heeeeeeeel snel… zijn we gelijk van dat probleem af, maar volgens mij heb ik dat hier al meer dan 10 keer geroepen… maar goed… wie weet helpt het!! :smiley:

Iedergeval thx voor de moeite! En je ziet deze vanzelf wel weer een keertje boven aan de lijist verschijnen als ik er uit ben… pfff

Effe rust :oops:

[quote:4176ba45c1]Effe rust [/quote:4176ba45c1] Geniet ervan... :wink:

het kan ook heel hardcore.

Kopieer je truetype bestand (dat koffertje) zeg ‘Helvetica’ en open deze de tt-bestand en kopieer daar de andere ‘vormen’ erin. Vervolgens renamen om alles overzichtelijk te houden en klaar is u.

(suitcase laadt per letterkoffer)

BIEG

Hee Bieg,

Nee, het gaat er om dat alle families zichtbaar zijn in Xpress…
En wat jij bedoeld, gaat niet op, elke koffertje wordt daarna weer gesplitst door Xpress… zodat ie ALLES laat zien. En dat zijn er veel… neem dat maar van mij aan :x

Maar goed, wel fijn dat je iedergeval meedenkt! :mrgreen:

8) Font Reserve gebruiken!!!..Die opent automatisch de gebruikte fonts in een QXP doc en de fonts in embedded graphics...als je je doc sluit sluit Font Reserve de fonts..... 8) Werkt zowel native in OS X (in combi met Illu 10, ID) als tegelijk met QXP 4 onder Classic (of native OS 9)

Klinkt hee goed...!!!!

Waar haal ik dat vandaan?
Is dit freeware (vast niet, want het is blijkbaar goed!!!)

Eh… doetie het ook met QXP 5?

:wink:

Mannen! gooi als eerste ATM of andere fontsbeheer progs.uit je systeem. alle rommel weg!

Instaleer Extensis suitcase 10.0.1 t/m 10.0.3 te verkrijgen op de bekende plekken zoals, Limewire, Caracho of Hotline. als laatste optie e.v.t. bij mij. Haal bij Version Tracker het classic regelpaneeltje ATM light, Dit gaat in de regelpanelen classic. Open dit en zet onder voorkeuren SMOOTH aan. Dit trekt de lettertype’s netjes glad. In Suitcase tools staan 2 extensies. 1 voor Quark en 2 voor Illustrator 1 voor classic en 1 voor X. Dit zijn autostart extensies die suitcase op start en automatisch de fonts laad die je voor het Doc. nodig zal hebben. Zet deze op de juiste plaatsen. In suitcase voorkeuren en onder Quark voorkeuren kun je de voorkeuren op jouw manier instellen. Dit werkt bij mij zonder problemen.

Ik hoop dat het bij jullie net zo goed zal werken.
Fonts en printer problemen zitten we niet op te wachten.
:finderoud: :apple: 8)

Oh, ik draai wel op 10.2.4 Jaguar. ff voor de duidelijkheid.

I know, i know....

Wat je net beschrijft is helemaal juist!

En… bij werkt het niet…
Ja suitcase wel, maar mijn Families zitten dan nog steeds niet bij elkaar!!! In QXP 5!!! En dat is nu juist het probleem…
En dit alles heeft met MenuFonts te maken…

Toen heb ik maar eens met Extensis gemailt… en dit was hun antwoord:

[i:dd4e1c2482]Greetings,

MenuFonts will not work in OS X or Classic and is not supported. There are
specific incompatibility issues with the way OS X handles it’s memory which
makes it impossible to implement.

We cannot fix MenuFonts until changes are made in OS X that allow a utility
like Menufonts to work.[/i:dd4e1c2482]

Dus…
Pindakaas…

Maar het kan wel… ik heb het thuis namelijk wel voor elkaar…
Suitcase 9 is de oplossing

En dat kan het volgende ook nog:
Classic: Suitcase 9
OSX: Suitcase 10

Dat blijkt te werken!

Maar dat is mij nog niet gelukt…!!