Geen geluid meer op de iPad.

Sinds een aantal dagen ontbreekt het geluid op mijn iPad. Ik kan bv. geen Youtube video afspelen of niets zeggen mbt DuoLingo.

En wat heb je zoal geprobeerd om dit probleem te verhelpen?

Zou het kunnen dat de iPad is verbonden met speakers/oortjes via BlueTooth? Heb je al geprobeerd de iPad opnieuw op te starten?

@Kwadraatje ik ben naar Instellingen/privacy/microfoon gegaan > DuoLingo staat aan. YouTube staat niet in de lijst, maar ik gebruik geen microfoon mbt YouTube.

Verder ben ik naar instellingen/geluiden gegaan. Daar staat bovenaan koptelefoongeluid.

Ik ben vergeten te zeggen dat ik wel geluid heb als ik mijn koptelefoon (oortjes) aansluit.

Deze week werkte het geluid (zonder mijn koptelefoon/oortjes) opeens niet meer.

@MegaChriz Bluetooth staat bij mij uit. De iPad heb ik verschillende keren opnieuw opgestart, maar geen resultaat.

Als je oortjes erin zitten zie je een hoofdtelefoonsymbool rechtsboven:

Als je oortjes er niet inzitten, is het symbool dan weg? Als het symbool namelijk blijft staan is er iets mis met de connector zelf.

Als dat het probleem niet is: zie je de volumeregelaar op het scherm veranderen als je het volume harder zet met de knoppen aan de zijkant?

@Antwoordapparaat als de oortjes er niet inzitten, is het symbool weg en in de plaats het gewone geluidssymbool.

Ik zie de volumeregelaar op het scherm veranderen als ik het volume harder zet met de knoppen aan de buitenkant. (Bovenkant bij mij)

Okeeej, mmm. De mute-button (op oudere iPads), de ‘silent’ mode én het ‘niet-storen’ icoon (de bel en het maantje in onderstaand plaatje) kunnen er ook niet mee te maken hebben, want in al die gevallen is dan nog steeds audio zoals youtube hoorbaar.

Mysterie! Iemand nog een briljante ingeving?

Mijn iPad is van 2017. (5e generatie)

Ik heb een harde reset gedaan (eerder ook al gedaan, maar zonder resultaat) en nu werkt het wél. Na de harde reset is de iPad opgestart en verder heb ik niks gedaan. Superbij dat het nu werkt.

Bedankt voor het meedenken!

Mooi zo. Ik had eerder in mijn reactie staan om 'm te resetten, maar toen ik teruglas dat je dat al ‘meerdere keren’ had gedaan heb ik dat weer weggehaald. Kompjoeters, het blijft een magisch iets ?.

Zeker. Precies. Kompjoeters zijn magisch en onnavolgbaar. Hopelijk blijft dat zo, want anders wordt het saai.?

Ivm het probleem wat ik had vraag ik me wel het volgende af. Zou het kunnen dat mijn oortjes, die geen rond uiteinde hebben om erin te steken, er de oorzaak van zijn geweest dat ik geen geluid had zonder oortjes?

Vandervaart op 10 november 2020 om 21:25 ..oortjes, die geen rond uiteinde hebben
Die moet je even uitleggen. Ik denk niet dat het uitmaakt (het past of het past niet) maar weet niet precies wat je bedoelt met 'geen rond uiteinde'?
<p class="cite">Antwoordapparaat op 10 november 2020 om 21:59</p>
Vandervaart op 10 november 2020 om 21:25 ..oortjes, die geen rond uiteinde hebben
Die moet je even uitleggen. Ik denk niet dat het uitmaakt (het past of het past niet) maar weet niet precies wat je bedoelt met ‘geen rond uiteinde’?
Je hebt oortjes met een mini-jack en oortjes met Lightning. (Bij Apple)

@RW076 precies.

Oh zo ?. Jamaar, dat is dan toch nog steeds niet het probleem geweest, zolang ze er niet in zitten?

Klopt. Blijft vreemd wat het probleem is geweest.

Doordat ik de oortjes met Lightning soms gebruik, dacht ik dat het hier mee te maken zou kunnen hebben. Maar inderdaad, als ze er niet inzitten kan het niet het probleem zijn geweest.

Edit: vandaag opnieuw het probleem gehad. Na een harde reset werkte het weer. Ik ga een tijdje geen Lightning aansluiting gebruiken als ik oortjes gebruik.

https://appletoolbox.com/ipad-sound-not-working-fix/

Bedankt @anna66

<p class="cite">Vandervaart op 15 november 2020 om 22:54</p> Bedankt @anna66
graag gedaan