Help! Ik heb een iPhone 5c. Sinds vorige week heb ik tijdens het bellen geen geluid! De ander hoort mij ook niet. Het volgende heb ik al uitgeprobeerd: een harde reset, via iTunes m’n telefoon gerest (alles gewist), de laatste update geïnstalleerd, een koptelefoon plug erin en eruit gedaan mocht er vuil in zitten. Ik heb Apple-support gebeld maar die kunnen mij niet verder helpen omdat ik net een maand buiten de garantie val… Wel zeiden ze dat het niet aan mijn toestel lag maar een softwarematig probleem is. Ik ben radeloos! Heeft er iemand nog een gouden tip??
Heb je wel geluid door de koptelefoonuitgang?
Als ik de oortjes erin doe werkt het niet. Als ik de oordopjes er vervolgens uithaal heb ik wel geluid. Opvallend is dat als ik een app die geluid opneemt mijn iPhone vastloopt. Ook het starten van bellen levert enige vertraging op. Waarschijnlijk omdat de oordopjes een microfoon hebben. Helaas heb ik alleen die oordopjes en niet andere zonder microfoon, dus kan het niet testen.
Vandaag heeft de iPhone het even gedaan. Het enige wat veranderd is is dat de simkaart er even uit is geweest. Helaas deed zich na een paar uur hetzelfde probleem voor (na een wandeling buiten). Dit keer werkte de simkaart eruit halen niet. Geen idee waarom de iPhone het wel deed en nu niet meer.
De problemen:
- bellen werkt niet. Geen geluid zowel speaker als microfoon werkt niet.
- FaceTime werkt niet. Wordt na enkele seconden onderbroken.
- elke app die geluid wil opnemen loopt volledig vast.