geen geluid mpeg in quicktime en realplayer

Hi, Ik heb geen geluid meer op mijn externe luidsprekers bij het afspelen van mpeg in quicktime en realplayer. Ook niet in realaudio op websites in safari, firefox, exploder, opera. Wel in iTunes, systeemgeluiden en cd/dvd. Systeemvoorkeuren staat alles zoals moet. Zie ik iets heel simpels over het hoofd? Ik hoop het, wie weet raad? Groet Jos

Quicktime 7
Realplayer 10

Wat speel je af? Als dat bijvoorbeeld een geripte dvd is met meerde taal-sporen kan het wel eens zo zijn dat er helemaal geen geluid meegekomen is.

Dag Liam, gedownloade mpeg's die het eerder wel goed deden. realvideostreams van de vpro-achterwerksite. Alleen bestanden die eerder wel geluid gaven dus. ???

Dag Jos, Je zit dus met teleurgestelde kinderen? Pappie, repareer het nou!

Helaas kan ik je met de beschikbare info geen sluitend antwoord geven. Het is wel vreemd, eerst wel en nu niet, dezelfde movies.
Heb je kortgeleden QuickTime ge-update van 6 naar 7? Ik zag dat er nogal wat gewijzigd is in het venster dat verschijnt nadat je appeltje-J typet.
T/M 6 zaten ‘verwijder sporen’ en ‘extraheer sporen’ onder één van de menu-items, onder 7 zitten ze onder appeltje-J. Misschien kun je daar zien welke sporen aanwezig zijn en of ze misschien zijn uitgeschakeld.

Start eens even Garageband op.

Normaal moet het daarna in orde zijn. :slight_smile:

Zeg Moodjoo, wat is dit voor getover ??? :o

Na Garageband gestart te hebben:
Het geluid van keepvogel villa-achterwerk (ja Liam, samen met een 2-jarige filmpjes kijken is tof :wink: ) knalde m’n headphone uit, pff

Bedankt voor de reacties en de oplossing!
Groet
Jos

[quote:27464ce624="Jos van der Laan"]Zeg Moodjoo, wat is dit voor getover ??? :o

Na Garageband gestart te hebben:
Het geluid van keepvogel villa-achterwerk (ja Liam, samen met een 2-jarige filmpjes kijken is tof :wink: ) knalde m’n headphone uit, pff

Bedankt voor de reacties en de oplossing!
Groet
Jos[/quote:27464ce624]

Dat is een kortere oplossing voor dit: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300832 :stuck_out_tongue:

Te gek!