Geen inlog meer

ik heb sinds kort een power mac g4 met daarop macosx. ik ben hier niet echt bekend mee maar sinds de stoppen bij ons doorgeslagen waren en daardoor mijn computer uitviel krijg ik geen inlog meer tijdens het opstarten. alles word gestart en ik krijg dan ook een mooie blauwe achtergrond en een muisje maar hij wil niet verder opstarten :cry: de cd toetst op toetsenbord doet het nog wel (weet niet hoe dit ding heet) maar ik krijg geen inlog scherm helemaal niks eigelijk.

weet iemand hoe ik dit kan verhelpen er staan hele belangrijke bestanden/software op die ik hier niet bij de hand heb, ik wil dit alles eigelijk niet kwijt.

Help aub!

probeer eens te prammen! alt+appletje+p+r terwijl je opstart. laat 'em 3 keer boingen en dan verder laten opstarten

stuk of 5 keer gedaan werkt helaas niet.

[quote:06f030196d]
Probeer je mac eens op te starten in single user mode, dit doe je doe net na het aanzetten de command+S toetsen in te houden en dan wachten totdat je een zwart scherm krijgt met allemaal teksten (soort dos scherm zeg maar)

typ dan op de commandline: “fsck -f -y”, dit herhalen net zolang totdat alles OK is. [/quote:06f030196d]

heb ik gedaan, krijg dan melding dat de command niet bestaat, als ik een spactie tussen de fsck en -f-y doe dan krijg ik te horen dat bestands naam niet bestaat (iets in die richting) echt heel raar

heb ook geprobeert shift in te houden na het opstart deuntje, maar dat doet helemaal niks :cry:

Kun je niet opstarten met een OSX-Installatie-CD (c ingetoetst met opstarten)? Of - Met firewire kabel aansluiten op een andere Mac en t-toets ingedrukt houden tijdens opstarten totdat het firewire symbool te zien is op je niet-werkende mac. Dan kun je in ieder geval je data erafhalen zonder dat de computer helemaal opgestart hoeft te zijn. Suc6 ermee :|

:( mijn vader heeft zegmaar tijdens verhuizing van bedrijf 1 mac meegenomen die over was. heb dus eigelijk helemaal geen software. en het is onze enige mac. maar kan je niet iets in single users mode doen??

anders moet ik hem naar iemand brengen die er verstand van heeft :cry:

Ik weet niet wat je woonplaats is, maar als het in de buurt is kun je een opstartcd van me lenen.

Groetjes Marian

Plaats is Oisterwijk, lees net in je profiel dat je in tilburg woont, is 2 minuten met de trein :) (als het zou kunnen ben ik je eeuwig dankbaar!)

heb het helaas nog niet kunnen verhelpen, is er iemand die nog wat weet?? in single users mode of wat dan ook.

begin er een beetje triest van te worden :cry:

kick :innocent:

Ik heb je net een berichte gemaild.

Ga dus maar snel je e-mailtjes lezen...

Groetjes marian

Je kunt dit draadje wel weer omhoogkicken maar zeg dan even wat er veranderd is. Heb je die CD al geleend?

Ik weet niet wat de storing veroorzaakt heeft, maar het kan natuurlijk zijn dat je een spanningspiek hebt gehad die toch iets gemold heeft.

Je zegt ook niet welk model je hebt, maar wellicht dat de reset-knop binnenin je Mac iets kan verhelpen. Er zit een heel klein (meestal rood, maar ook wel eens zwart) drukschakelaartje op het moederbord. Ergens bij de CPU in de buurt. Druk dat eenmaal (EENMAAL!) in en probeer nog eens te herstarten.

thnx, ik zal eens kijken of ik hem kan resseten, ik heb cd nog niet binnen maar post het zodra ik um heb.

bedankt voor jullie reacties!

nu ik hem gerest heb, krijg ik alleen nog maar een grijs scherm met daarin ? :finderoud: afwisselend

morgen cd ophalen kijken of het dan wel lukt :cry:

Dit betekent vooral dat je geen systeem meer hebt, dwz dat het zo overstuur is dat ie het niet meer doet.

We wachten af…

het ergste is nog wel dat ik overal lees dat mac's haast nooit vastlopen. wij hebben thuis 2 gewonen pc's waarbij ik wel wat probleempjes heb gehad. heb ik een aantal weken een mac loopt ie meteen vast :(

Ik heb de cd’s binnen en ben gelijk gaan kijken of ik osx opnieuw kon installeren. maar helaas :cry: hij kan geen volume vinden. ik heb gechekt of mijn hardeschijf goed aangesloten was, en dat was ie ook. betekend dit dat mijn harddisk is overleden :cry: ?? en hoe kan ik checken of ie het nog doet??

alvast heel erg bedankt mensen!