geen machelp meer

ik heb hier 2 draadjes over gelezen, de tips gedaan maar helaas, machelp werkt nog steeds niet (meer)

[quote:4d98b900e3]In ~/Bibliotheek/Preferences vind je com.apple.help.plist, com.apple.helpui.plist en com.apple.helpviewer.plist, verwijder ze en start MacHelp.[/quote:4d98b900e3]
en permissie’s herstellen (bevoegdheden herstellen?)

kan ik machelp makkelijk opnieuw installeren?
of moet ik de windhoos methode gaan toepassen en dan maar formatteren en alles opnieuw installeren?
machelp deed het al niet zo best (soms wel soms niet) maar nadat ik van m’n ouwe pc via netwerkkabeltje en gedeelde map muziek al m’n muziek overzette,doet machelp het helemaal niet meer.
wie weet er raad

safarihelp en mailhelp e.d werken wel, alleen helpfunctie in finder geeft geen informatie. iemand een idee? :?

Kan het zijn dat je je Machelp bestand zoek hebt gemaakt. Kun je bv. Machelp.help vinden op je HD?

Sedert ik OSX gebruik heb ik deze oplossing gehanteerd. Een clean install, alle laatste updates en dat op een disk image gezet op een tweede partitie van de HD. Als er in OSX iets niet werkt vind ik toch meestal de oorzaak niet. (in OS9 lukte dat wel)

Ik heb echt de moed niet om nog iets uit te zoeken.
Je moet de inhoud van de system maar eens vergelijken met de system folder van vroeger.
Moet een Mac gebruiker daar nog aan uit geraken?

Als je toch nog iets apart wil opnieuw installeren, probeer dan eens met Pacifist.

Machelp.help staat in Bibliotheek/documentation/help. Open het eens door er op te dubbelklikken.

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar nog geen oplossing. Als ik in Spotlight " Machelp.help" zoek, dan vind ik hem in /Library/Documentation/Help Klik ik op het Help bestand, dan start hij normaal op. :? Staat het bestand misschien niet op de goede plaats meer?

Ik zou toch eens de helpbestanden via de Pacifist opnieuw installeren http://www.charlessoft.com/ dan moet je nog niet heel je systeem opnieuw installeren en weet je dat alles op de juiste plaats wordt gezet.

Het vreemde is dat het bestand op de juiste plaats staat, en het ook gewoon doet, zolang je er maar rechtstreets op klikt. Het is net of Finder niet goed linkt naar het bestand. Het bestand vervangen heeft dan ook niet veel effect. Ik heb de PB even vergeleken met een iMac waar Help het wel doen, en ik kan geen verschil ontdekken. het gaat me te ver om het hele systeem opnieuw te installeren om een Helpbestand te laten werken (die ik nauwelijks raadpleeg), maar aan de andere kant, wat er in zit moet het wel gewoon doen.

Zet een Alias van dat helpbestand in je Dock?

Nog een andere suggestie. Maak eens een nieuwe gebruiker aan en kijk als je als de nieuwe gebruiker inlogt, je hetzelfde probleem hebt. Dan zou de oorzaak moeten zitten in de Bibliotheek van de Hoofdgebruiker...

machelp.help staat op hd, hij opent ook gewoon maar als je iets wilt zoeken of op de links wilt klikken dan vind hij niks( alleen ronddraaiend flash symbool) [quote:66adffed5c="Mac Hammer Fan "]Nog een andere suggestie. Maak eens een nieuwe gebruiker aan en kijk als je als de nieuwe gebruiker inlogt, je hetzelfde probleem hebt. Dan zou de oorzaak moeten zitten in de Bibliotheek van de Hoofdgebruiker...[/quote:66adffed5c]

nieuw account aangemaakt en daar doet machelp het prima.
maar hoe kan ik dit nu herstellen zodat ik op mijn account ook machelp kan gebruiken?

[quote:14c5f3d66e]Dan zou de oorzaak moeten zitten in de Bibliotheek van de Hoofdgebruiker...[/quote:14c5f3d66e] is dit simpel te herstellen? en hoe dan?

Vervang de help voorkeuren van je zelf door deze van de nieuwe gebruiker. com.apple.help.plist com.apple.helpviewer.plist com.apple.finder.plist

[quote:3f1df613be="Mac Hammer Fan"]Vervang de help voorkeuren van je zelf door deze van de nieuwe gebruiker. com.apple.help.plist com.apple.helpviewer.plist com.apple.finder.plist[/quote:3f1df613be]

heb ik geprobeerd, maar ook dat helpt niet :frowning:

com.apple.help.plist staat wel bij mijn account, maar niet te vinden bij nieuwe account.(ook niet met spotlight) maar bij mijn account werkt " finder" help niet, terwijl bij het nieuwe account die het wel doet :? die andere 2 wel vervangen, maar geen verbetering. :kleenex: deze switcher wordt wel aan het denken gezet :D

Waar zijn de hulpballonnen wanneer je ze nodig hebt :P

Ik had hetzelfde probleem en kreeg van michelvdb de volgende oplossing:

“Verwijder ~/Library/Caches/com.apple.helpui.”

En het probleem was opgelost.

gerard

Jemig de Pemig. Dat zo'n hardnekkig probleem zo'n simpele oplossing heeft. Het werkt inderdaad. Dank je wel !

ook dit wil bij mij niet helpen, :x sorry voor de late reactie maar heb zojuist mijn imac bij macsupport uitgeest opgehaald. 2 weken geleden gebracht voor reparatie (lichte balk onderin scherm) nieuwe lcd erin en dat werkt wel :wink:

nounou, duurt ff :wink: nadat ik imac op sluimer had gezet en weer wakker laten worden,nog e's geprobeerd en warempel. voor mij als nieuwe mac gebruiker is help toch wel heel erg handig.