geen mail met <form action="x" method="post">

Ik heb een eigen webserver op mijn eigen adsl ipnummer draaien via xs4all. Heb gisteren popcard geinstalleerd maar als ik met de <form action="popcard.php" method="post"> een card wil verzenden komt deze niet bij mij via xs4all of .mac aan. Een vriend die een eigen mailserver heeft draaien ontvangt de naar hem gestuurde cards wel. We hebben het vermoeden dat dit met spamfilters te maken heeft maar hoe dit te omzeilen?

sommige providers die deleten automatisch mails die geen return address hebben of als dit niet bestaat heb hetzelfde probleem voorgehad met skynet.

Dat blijkt zo te zijn bij xs4all en waarschijnlijk ook .mac. Ik heb weinig verstand van php maar hoe zou ik dit moeten toevoegen?

[quote:4ad5e05377="ihans"] Ik heb weinig verstand van php maar hoe zou ik dit moeten toevoegen?[/quote:4ad5e05377]

In popcard.php wordt als het goed is ergens de functie mail aangeroepen.
Dat ziet er zo uit:

[code:1:4ad5e05377]mail($email, $subject, $message, $header);[/code:1:4ad5e05377]

De 4 variabelen kunnen bij jou een andere naam hebben.

Het return adres kan je toevoegen met de vierde variabele. Als deze variabele nog niet in het stukje code zoals hierboven staat moet je hem even erbij zetten. Doorgaans wordt deze variabele header genoemd.

De variabele header definieer je nu als volgt:

[code:1:4ad5e05377]$header="from:Steve Jobs<steve@apple.com>";[/code:1:4ad5e05377]

Waarin de naam Steve Jobs en het bijbehorende email adres uiteraard vervangen moeten worden door jouw gegevens.

Dat is alles.
Succes!