Geen meldingen van nieuwe e-mail

Hallo,

Ik krijg op mijn iPhone geen melding als ik nieuwe e-mail heb in de standaard mail-app.
Natuurlijk staat de berichtgeving aan. Ik heb al veel gezocht op google maar vind geen oplossing.
Ik krijg alleen melding als ik mijn mail open.

Wie weet de oplossing?

Groetjes

Staat mail op 'push' of op 'manueel' ?
Heb je in 'Sounds' Mail aangevinkt ?
Heb je in Notificatie alleen maar Banners of ook Alerts aan staan ?

Bedankt voor je tip ik ga meteen even kijken.
Maar het is dus gewoon mogelijk dat je mail automatisch wordt opgehaald en dat je daar een melding van krijgt?

wat is het verschil met push en manueel? waar moet ie op staan?

Push als je wil dat Mail je mails op gezette
tijden binnen haalt. Je kan de tijdsinterval
zelf instellen. Verbruikt wel meer batterij.
Bij Manueel (Fetch) krijg je enkel berichten
als je daadwerkelijk in de app gaat kijken.

Heel erg bedankt, ik denk dat het me nu gelukt is.

Ik krijg de optie niet om in te stellen wanneer ik mail ophaal. ik kan ook enkel maar voor fetch kiezen..

Dus nog niet helemaal gelukt.

Het zou kunnen dat Push in de Mail app van apple
enkel werkt met een icloud account.

Ja dat zou goed kunnen, ik gebruik gmail. Dus daar ligt het misschien aan?

Welke versie van iOS heb je?
In iOS 6 is het namelijk alleen nog maar mogelijk om pushnotificaties te krijgen van zogenaamde 'VIP-contacten'.

O dan is dat het misschien wel , heb inderdaad iOS 6.

Dan zal dat het waarschijnlijk wel zijn.
http://www.appletips.nl/ios-6-vip-contacten-gebruiken-in-de-mail-app/

Hallo,
Ik heb iCloud Mail en Gmail op mijn iPhone ingesteld (ook op mijn Mac). Maar bij Gmail kan ik alleen Manual of Fetch kiezen, waarom geen Push?

En op school waar ik gewoon Wi-Fi heb krijg ik deze melding:

[b]Cannot get mail[/b]
The mail server "imap.gmail.com" is not responding. Verify that you have entered the correct account info in Mail settings.

Iemand enig idee? Het is behoorlijk vervelend dat ik op school niet kan mailen.

Dat komt omdat daar alleen poort 80 open staat voor internettoegang.
Email gebruikt andere poorten (143 en 25 uit mijn hoofd) en die staan dicht.

Meestal wordt dat gedaan om torrentverkeer te blocken zodat het schoolnetwerk snel blijft. Daarnaast heb je vast een eigen emailbox van school, en willen ze dat je die gebruikt.

Anders 3G regelen, dan kun je altijd en overal emailen.:wink:

Een klasgenoot gebruikt de Gmail App op zijn iPhone 5 en ontvangt wel email. Een andere klasgenoot gebruikt Hotmail in de Mail App op zijn 3GS en ontvangt ook email.

Een paar maanden geleden werkte het ook nog gewoon.

En die mailbox van school werkt niet. Ze hebben de licentie op dat programma ook opgezegd... De leraren gebruiken ook hun eigen mail.

Torrents? Het is allemaal geblokkeerd dat je sowieso niets met torrents kan. :grin:

Tja 3G, Mobile Vikings heeft helaas (nog) niet de Data-Only abbo's in Nederland zoals dat in België is, de andere abonnementen zijn te duur want ik bel en sms bijna nooit.

Ik gebruik hier exchange met Mail app, en ik heb ook GMail, en ik krijg direct email binnen hoor. IOS6

Thuis is het ook geen probleem, op school wel. iCloud mail werkt er wel.

[quote]
Een paar maanden geleden werkte het ook nog gewoon.
[/quote]
Gmail ondersteunt geen push in de standaard Mail app op iPhone @JeroenJK. Geen idee hoe jij dat dus vroeger werkende hebt gekregen. Sinds mijn iPhone 4 (2010) kon ik enkel kiezen voor manueel of fetch. Ik gebruik fetch om het kwartier. Als je push wil in combinatie met Gmail moet je de Gmail app downloaden in de App Store.

Hoe komt het dat mijn push wel werkt met Gmail? Standaard mail app.

@Nick Ik bedoel dat Gmail op school werkte.

Nu werkt Gmail helemaal niet meer op school.