geen netwerk tussen 15" en 12" mac

Beste Applelaars

Ik probeerde laatst een netwerk te maken tussen een powerbook 12" en een macbookpro 15" via de airport.
Als de 12" een netwerk aan maakt kan hem zien en dingen over zetten e.d alleen als ik een netwerk met de 15" aanmaak kan ik die bij de 12" niet zien, dat wil zeggen ik kan hem wel zien onder het airport logotje, maar niet bij het hoofdstukje Netwerk, en kan dus geen bestanden e.d over zetten.

Het vakje bestandsdeling is aan gevinkt onder het mapje delen in systeemvoorkeuren.

weet iemand wat ik verkeerd doe?

thanx

[quote:f3a35e765f="reno1"]Het vakje bestandsdeling is aan gevinkt onder het mapje delen in systeemvoorkeuren.[/quote:f3a35e765f] Weet je dat heel zeker? Op beide?

Ik weet of dit is wat je nodig hebt, maar voor het geval dat: Het kan nog simpeler: kijk in de systeemvoorkeuren of inderdaad ue bestandsdeling iss aangevinkt bij ' Delen'. Als het goed zie je onderin dat schermpje het afp adres van die Mac. Ga op je andere Mac in de Finder naar Ga>Verbind met Server en laat 'm naar dat afp adres zoeken. Als het goed is kun je dan met je tweede Mac alles zien van de eerste.

he Napsju ja ik weet het heel zeker dat wil zeggen op de 15" maar anders zou het zou het toch niet weken anders om? maar ik zal even kijken morgen?

ibobi dat ga ik even proberen.

thanx