Een hele partij computers gekocht, daar zaten ook een paar imac's bij, ik heb er nog nooit mee gewerkt en was razend benieuwd! Dus snel even een toetsenbord en muis gekocht {zaten er niet bij} en proberen maar, helaas hij vraagt om inlog gegevens, name en wachtwoord, iki heb werkelijk geen idee, kan iemand mij helpen.? Ps. het is eerlijke handel, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken, het zijn ouden apparaten! Het gaat om de imac g3, Bij voorbaat dank, WillemST
Alle eerst welkom op OMT.
Welk systeem draait er op ?
Mac Os Classic (kan je herkennen aan het enorm grijze / zwart / witte uiterlijk, zoiets)
Of Macosx dan heb je meestal een beetje aqua kleur.
Kun je verder ook vertellen om wat voor soort imac het gaan, heeft de imac een cd lade of een cd gleuf ?
is hij een doffe kleur of juist een heldere kleur ?
Er zijn namelijk nog al een aantal verschillende modellen geweest.
Opstarten vanaf de originele installatie-cd die er (als het eerlijke handel is) is bijgeleverd. Dat doe je dan met de c-toets ingedrukt. Zie verder [url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1955898&highlight=wachtwoord+vergeten#1955898]deze posting[/url] hoe je verder moet.
Met de originele installatiedisk kun je de gebruikersnaam en wachtwoord wijzigen.
Ja, dat staat boven jouw bericht in die link..............
Als je even via een torrent-programmaatje OS 9 download en brand op een schijfje, kan je i.i.g. schoon opstarten.
[quote:7018db21c4=“Hansi2124”]Opstarten vanaf de originele installatie-cd die er (als het eerlijke handel is) is bijgeleverd…[/quote:7018db21c4]
Dat is onzin. Ik heb ook regelmatig bedrijven leeggehaald (met toestemming dan hè…) en zelden waren er nog opstartschijven bij die iMacs te vinden.
Daarom is het nog geen onzin wat ik zei, toch? Met al die Macs zal er toch wel wat tussen zitten waarvan is op te starten?
En waar blijft de TS met z’n reactie b.t.w.?
Ik heb laatst gelezen dat er een toetscombinatie is waarmee je meteen in de terminal kan komen. En door wat commado's te geven alles kan wissen. Maar dan moet je als nog een cd-tje hebben. Ik zal het f veder voor je uitzoeken en je inlichten als ik de oplossing heb.
MVG Joost
[quote:2f07f3113e="Hansi2124"]... Met al die Macs zal er toch wel wat tussen zitten waarvan is op te starten?[/quote:2f07f3113e] Nou ja, vaak niet dus.
En anders had hij het probleem niet gehad toch?
Hij is niet bekend met de Mac, zei hij. Dus het is mogelijk dat hij niet hiervan op de hoogte was.....
Ja, dat is ook weer zo. :wink:
n.b.:
Hoe heette het topic ook al weer??
Oh ja: [quote:fc4e98ee7b] Geen opstartdisk bij iMac G3, wat nu?[/quote:fc4e98ee7b]
Opstartdisc is volgens mij dat hij geen opstartdisc kan vinden. Een installatiedisc is volgens mij iets anders. De TS heeft mij wat dit betreft in verwarring gebracht. Je hebt gelijk :oops:
[quote:062d5ba883="maclover111"]Alle eerst welkom op OMT.
Welk systeem draait er op ?
Mac Os Classic (kan je herkennen aan het enorm grijze / zwart / witte uiterlijk, zoiets)
Of Macosx dan heb je meestal een beetje aqua kleur.
Kun je verder ook vertellen om wat voor soort imac het gaan, heeft de imac een cd lade of een cd gleuf ?
is hij een doffe kleur of juist een heldere kleur ?
Er zijn namelijk nog al een aantal verschillende modellen geweest.[/quote:062d5ba883]
Hallo, Dank voor jullie snelle reacties, hij draait op Mac Os Classic, ik heb een overwegend grijs beeld.
Ik hoop dat je me verder kunt helpen, de andere {hans] heeft het niet goed begrepen, er zit geen disk bij, anders had ik jullie niet lastig hoeven vallen.
Alvast bedankt voor de vedere hulp,
Mvg Willem
[quote:9379d1715b="grandijoost"]Ik heb laatst gelezen dat er een toetscombinatie is waarmee je meteen in de terminal kan komen. En door wat commado's te geven alles kan wissen. Maar dan moet je als nog een cd-tje hebben. Ik zal het f veder voor je uitzoeken en je inlichten als ik de oplossing heb.
MVG Joost[/quote:9379d1715b]
Als je dat zou willen doen ben ik je eeuwig dankbaar Joost!
mvgr Willem
[quote:6a001e505d="Hansi2124"]Daarom is het nog geen onzin wat ik zei, toch? Met al die Macs zal er toch wel wat tussen zitten waarvan is op te starten?
En waar blijft de TS met z’n reactie b.t.w.?[/quote:6a001e505d]
beste Hans,
Hier is dde TS dan, gewoon geen tijd gehad!
Maar je hebt het niet goed begrepen, er zat geen disk bij, anders had ik jullie niet lastig gevallen, maar wel dank voor je snelle reactie!
mvgr. Willem
Als er verder geen install disk bij zit, dan kun je weinig.. Het wachtwoord en gebruikersnaam zijn niet zomaar te wijzigen. Maar als je toch een hele partij computers hebt (welke dan misschien ook dat probleem hebben?) kun je even een installatie cd aanschaffen tweedehands (OS9 of OSX) en kun je zo wachtwoorden/gebruikersnamen veranderen. :)
Ik denk dat je dan het beste OS X 10.4 (= Tiger) kan aanschaffen., afhankelijk welke oudste iMac je hebt. Je kan het programma [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10816]MacTracker[/url] downloaden en de diverse iMacs opzoeken. Daar staat dan ook bij wat de laatste versie van MacOS X is die daarvoor gebruikt kan worden. (En ik had het inderdaad verkeerd begrepen, maar kwam daar te laat achter ;-))