Geen OSX software update (opgelost)

HELP !!! Wanneer ik een software update wil draaien dan begint mijn machine met zoeken maar nog voordat het balkje volledig is, klapt Softwareupdate eruit. Ook als ik het probeer via Systeemvoorkeuren lukt het niet.

Weet iemand hier een oplossing voor ?

Ik heb laatst hetzelfde gehad...

Hoe had ik dat toch opgelost :x
Disk Repair + permissies herstellen dacht ik…

vaak werkt het inderdaad om de permissies te herstellen. Kan het anders zijn dat je de update van mac os 10.3.8 hebt geinstalleerd? Dan kan het namelijk ook goed dat alle mac os programma's het niet doen. Het handigste is in dat geval om alle com.apple voorkeuren te verwijderen. Je vindt deze voorkeuren in je eigen thuismap / bibliotheek / preferences (of voorkeuren). Succes.[/u]

Ik heb inderdaad al alle permissies hersteld en dat werkte helaas niet.

Ik heb dit probleem wel sinds ik Tiger heb geinstalleerd over mijn bestaande besturing heen.
Heb trouwens wel meer problemen sinds ik dat gedaan heb. (zucht)

Maarreuh… echt ALLE com.apple voorkeuren ? Kan dat geen kwaad ?

voor de zekerheid zou ik van de voorkeuren wel even een reserve kopie maken ergens in een mapje op je bureaublad. In principe kan het volgens mij niet zoveel kwaad. Je hebt dan alleen kans dat je bij sommige programma's weer opnieuw je voorkeuren moet opgeven, omdat alles gereset wordt naar de standaardinstellingen.

Kun je wat meer vertellen over het systeem dat je gebruikt, welke versie e.d.?

Dus maar eerst een vraag van mijn kant. Werk je draadloos? Zo ja, kijk dan even of onder [i:39f62b306e]systeemvoorkeuren > netwerk > configuratie netwerk poorten[/i:39f62b306e] het ethernet modem ook een vinkje heeft. Om de een of andere reden willen sommige tijgers niet updaten als dat niet aan staat. Ik had dus ook het probleem dat er niet geupdate kon worden. Eenmaal het vinkje bij ethernet modem en het probleem was als sneeuw voor de zon verdwenen.

Succes!

Ik werk onder OSX 10.4.1

1 GHz Powermac G4, niet draadloos

Dat met die preferences weggooien werkt niet.
Heb ik net geprobeerd !

Volgende mogelijkheid: zoek in je thuisfolder de map Bibliotheek (Library) -> Caches op en gooi daaruit weg: de map com.apple.SoftwareUpdate.

:cry: Werk ook niet.

Hij stopt ook steeds bij een bepaald punt. Hij laat 'm ongeveer 3 kwart vol lopen, de balk, en dan kapt 'ie ermee.

[quote:a2c5fff02c="Geertje"]Hij stopt ook steeds bij een bepaald punt. Hij laat 'm ongeveer 3 kwart vol lopen, de balk, en dan kapt 'ie ermee.[/quote:a2c5fff02c]

Start het hulpprogramma Console eens op, klik op Logbestanden (linksboven), klik op het driehoekje voor ~/Library/Logs dan idem CrashReporter. Staat er een logbestand bij dat naar SoftwareUpdater verwijst? Zo ja, wat staat er dan in dat bestand?

Ik vergeet nog iets (ook in Console): SoftwareUpdate.log onder Library/Logs. Wat heeft die voor iets leuks te melden?

In de Crash Reprter onder ~/Library/Logs begint 'ie met het volgende:

Exception: EXC_BAD_ACCESS (0x0001)
Codes: KERN_PROTECTION_FAILURE (0x0002) at 0x00000006

En daarna een hele lange rij met Treads en andere meldingen.
Bij Tread 4 zegt 'ie dat die gecrashed is.

En onder Library/Logs -> SoftwareUpdate.log laat 'ie eigenlijk alleen maar zien wat er voor het laatst geinstalleerd is aan Updates.

En dit is dan dieTread 4:

Thread 4 Crashed:
0 com.apple.CoreFoundation 0x9072e490 CFGetAllocator + 24
1 com.apple.CoreFoundation 0x90732f78 CFURLGetFileSystemRepresentation + 36
2 com.apple.CoreFoundation 0x90732d0c _CFBundleCreate + 88
3 com.apple.installframework 0x981d4810 -[NSDictionary(IFBundleVersionDictionary) _initWithBundleAtPath:] + 56
4 com.apple.installframework 0x981d48b0 +[NSDictionary(IFBundleVersionDictionary) versionDictionaryFromBundleAtPath:] + 60
5 com.apple.installframework 0x981f6298 -[IFComponentMetadata performFileChecksOnVolume:] + 540
6 com.apple.installframework 0x981f5a24 -[IFPatchRequirement isTrue] + 84
7 com.apple.installframework 0x981d5a10 -[IFRequirementsEvaluator testRequirements:failureLimit:reference:] + 296
8 …le.SoftwareUpdate.framework 0x9859cb90 -[SUPkgMetadata performRequirementChecksOnVolume:] + 244
9 …le.SoftwareUpdate.framework 0x98591d74 -[SUProduct(Scanning) __performDistributionFiltering] + 1608
10 …le.SoftwareUpdate.framework 0x98591ef0 -[SUProduct(Scanning) packageReferences] + 72
11 …le.SoftwareUpdate.framework 0x98590888 -[SUProduct initWithProductID:dictionaryRepresentation:preferredLocalization:baseURL:overrideBaseURL:] + 356
12 …le.SoftwareUpdate.framework 0x98595c54 -[SUCatalogLoader _parseCatalogDict:baseURL:] + 528
13 …le.SoftwareUpdate.framework 0x98595e2c -[SUCatalogLoader _loaderMain:] + 240
14 com.apple.Foundation 0x9287c2b4 forkThreadForFunction + 108
15 libSystem.B.dylib 0x9002c3d4 _pthread_body + 96

Ik heb vergelijkbare crash reports van Software Updater gezien, de meeste zonder oplossingen. In één geval leek er een verband te bestaan met een DivX-plugin van Quicktime. Ik noem het maar even...

Anders is het misschien een tip om de updates die je wilt installeren gewoon te downloaden van de apple site. Misschien is na de update het probleem vanzelf opgelost.

Ik heb voor een aardigheidje ook software update eens laten draaien en zit blijkbaar met hetzelfde probleem. In de log staat bij mij ook dezelfde foutmelding. [quote:44e047fe4a]Exception: EXC_BAD_ACCESS (0x0001) Codes: KERN_PROTECTION_FAILURE (0x0002) at 0x00000006 [/quote:44e047fe4a]

Je probleem komt vaker voor. Op de apple site is daar zelfs een artikel over. [url]http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106695[/url] De oplossing is een software update naar OSX versie 10.4.2 [url]http://www.apple.com/support/downloads/[/url]

JAAAAAAAAAAAAHHH !!! Helemaal goed zeg !! Mijn software update doet het weer !

Inderdaad gewoon effe van de apple site de OSX update downloaden en hij doet het weer.
Helemaal toppie !!

Allemaal onwijs bedankt voor het meedenken en de tips !