Geen Preview in Suitcase X1...

Ik heb vanmorgen Suitcase X1 geïnstalleerd, o.a. voor de auto-activation in XPress 6. Ik krijg alleen geen preview van de fonts die ik selecteer te zien in het previewvenster. Ik activeer ze dus niet, maar selecteer ze links; in het venster rechts zal de preview moeten verschijnen. De meeste previewvensters blijven geheel leeg, een enkele laat "Preview not available" zien. Rara, hoe kan dit? Meerdere gebruikers met dit probleem?

Ik draai OS 10.3.4 op een PowerPC G4, 933 MHz, 1,5 GB SDRAM

Zou corrupte fonts kunnen zijn , maar ik heb ook gemerkt dat alle fonts uit suitcase halen en opnieuw in plaatsen helpt, misschien is suitcase een soort link kwijt tussen de fonts en de schermweergave..

Nee, lukt niet. Ik heb de fonts van de originele font folio CD opnieuw op mijn harde schijf gekopieerd en vervolgens toegevoegd in Suitcase. Geen preview... Ik heb de vraag bij Extensis neergelegd, misschien krijg ik daar een oplossing van aangereikt.

je hebt de laatste versie? 11.0.2

Yep, laatste versie...

:sealed:

Okay, niet iedereen is een groot fan van Suitcase. Ik heb er echter altijd goed mee kunnen werken en de supportafdeling van Extensis heeft me nu ook met het probleem kunnen helpen:

More than likely the Suitcase preferences are corrupt. Here’s how to fix this:
Quit Suitcase, force quit if necessary.
Go to your home folder’s preferences folder(Users/yourname/Library/Preferences). Locate and delete:
com.extensis.suitcase.plist
Suitcase Preferences
You will need to load your fonts back into Suitcase after doing this.

preferences weggooien zou je als een automatisme moeten doen bij software problemen....

nee niet iedereen is een fan van suitcase Ik gebruik zelf Font-Agent Pro

(slightly off-topic)
vanmorgen kreeg ik een meeltje van insidersoftware:
bedankt voor uw order
hierbij een Font Agent Pro registrationkey, etc.

Maar ik heb helemaal niets besteld, althans niet recent !
Dus nou heb ik er twee :slight_smile:
wel even mijn credit-card afschrijvingenoverzicht in de gaten houden, wat eind van de maand komt.