Geen preview meer in Apple applicaties

Hallo allemaal,

als ik een plaatje wil openen in een standaard OSX Apple applicatie (Safari, Adresboek, Voorvertoning, Teksteditor) krijg ik in de “open” dialoog geen voorvertoning van 't plaatje meer te zien, maar alleen zo’n suffe grote icoon. In andere applicaties (Photoshop, Explorer, AppleWorks) werkt 't wel.

't zal wel ergens een systeeminstelling zijn, maar waarrrrrr?

[quote:91a0fda1d7="Brak Mak Morn"]Hallo allemaal,

als ik een plaatje wil openen in een standaard OSX Apple applicatie (Safari, Adresboek, Voorvertoning, Teksteditor) krijg ik in de “open” dialoog geen voorvertoning van 't plaatje meer te zien, maar alleen zo’n suffe grote icoon. In andere applicaties (Photoshop, Explorer, AppleWorks) werkt 't wel.

't zal wel ergens een systeeminstelling zijn, maar waarrrrrr?[/quote:91a0fda1d7]

:apple: + J in een finder venster en dan staat het daar… :wink:

Jaaahhhh die werkt goed!

Maar als ik wat wil openen met “open” dan is er in de bestandslijst van het dialoogvenster geen voorvertoning zichtbaar.

En daar baal ik van.

[quote:050cef341d="Brak Mak Morn"]Jaaahhhh die werkt goed!

Maar als ik wat wil openen met “open” dan is er in de bestandslijst van het dialoogvenster geen voorvertoning zichtbaar.

En daar baal ik van.[/quote:050cef341d]

ja weet ik … ik weet ook niet hoe je dat oplost…

Open een Findervenster Control-klik het bestand > Toon info Klik op het driehoekje vóór Open met: Selecteer het gewenste programma en klik op Wijzig alles... om alle gelijkaardige bestanden met dat programma te openen.

Ja, ook dat heb ik gedaan... werkt niet (bij mij althans)

Misschien zijn de Findervoorkeuren beschadigd. Je vindt ze in ~/Bibliotheek/Preference/[b:827a00d9f7]com.apple.finder.plist[/b:827a00d9f7] Zet de Findervoorkeuren aan de kant (in de Prullenmand), log uit, log in en stel opnieuw je Findervoorkeuren in. Pas Toon info en Open met... toe op die bestanden.

[quote:0502571702="michelvdb"]Misschien zijn de Findervoorkeuren beschadigd. Je vindt ze in ~/Bibliotheek/Preference/[b:0502571702]com.apple.finder.plist[/b:0502571702] Zet de Findervoorkeuren aan de kant (in de Prullenmand), log uit, log in en stel opnieuw je Findervoorkeuren in. Pas Toon info en Open met... toe op die bestanden.[/quote:0502571702]

ik denk dat je het verkeerd hebt opgevat… stel je voor je wilt met een programma iets openen. en je wilt er een ‘preview’ van zien (zoals een plaatje wat je wilt uploaden met safari). Dan zie je geen voorvertoning van het plaatje zelf. Is dit op te lossen… Dit heeft denk ik niks te maken met beschadigde preference files…

Findervoorkeuren is het ook niet...

Ik dacht eerst dat het aan m'n eMac thuis lag... maar hier heb ik een G5 en die doet dat ook niet...

begrijp ik nu dat Apple applicaties minder features hebben dan programma’s van derden?

Da’s toch meer iets voor Microschoft…