Geen printer meer in dock

Beste allemaal,

Ik zit met het volgende probleempje. twee weken geleden ben ik overgestapt naar Panther 10.3. Als ik nu iets wil printen (maakt niet uit met Word of BBedit of een ander programma) dan verschijnt er geen printer meer in het dock (voor het updaten naar panther altijd wel, door het venster te openen kon je dan eventuele jobs deleten e.d.). Ik kan dus niet meer zien hoeveel jobs er in que zijn, kan geen jobs meer deleten. Normaal geen probleem, maar wel vervelend als je iets wilt faxen en je komt er achter dat je een verkeerd nummer hebt ingevoerd. De computer blijft keer op keer maar bellen.
Systeemvoorkeuren -> printer -> nieuwe printer instellen heeft geen effect.
:smiley:

Wie kan mij helpen.

M vr gr
EJ

Systeemvoorkeuren > rubriek "Hardware" > "Afdrukken en faxen" > "Configureer printers". Dan in printerconfiguratie in de menu's bovenaan "Printers". Helemaal onderaan "Maak bureaubladprinter aan". Deze kan je, indien je dat wenst, naar je dock slepen

Helaas werkt niet, er gebeurd niets wanneer ik op configureer printer druk :(

Als je op "configureer printers" gedrukt hebt zou, als het goed is, je printerlijst moeten tevoorschijn komen. Als je dan je gewenste printer éénmaal aanklikt zou helemaal bovenaan je scherm, naast je blauwe appeltje, de menubalk van het programma printerconfiguratie moeten staan. In het vierde menu van links staat "Printers". Als je deze aanklikt komt daar onderaan "Maak bureaubladprinter aan".

Als dit nog niet lukt, laat eens weten bij welke stap het misgaat?

De printer moet wel aan staan, als je wilt configureren. Anders kan je Mac de printer niet vinden.

Als ik in system preferences-->hardware--> printing/faxing, set up printers aanklik of edit printer list wil aanklikken in "selected printer in Print dialog" gebeurd er niets. Er komt geen lijst, niets :( overigens de printer staat dan wel gewoon aan

Ik kan wel printen maar kan niet meer zien welke jobs er nog moeten worden geprint. Ik kan dus ook geen jobs deleten.

Open Printerconfiguratie Dubbelklik op de printer in de Printerlijst Het Printerprogramma start Hou die eventueel Permanent in de Dock In het Printerprogramma kan je elke afdrukopdracht stoppen, hervatten, verwijderen,...