geen privileges

Op dit moment heb ik ineens niet genoeg privileges om een aantal handelingen op mijn boekie te doen. Ik heb bijvoorbeeld PHP geinstalleerd (i.v.m. Mambo) en kan niets testen omdat ik niet voldoende privileges heb en de toegang dus wordt gewijgerd. Bij System Prefences ben ik de enige admin met een account met alle privileges. Gaarne tips, ik kan Mambo niet goed laten draaien zo..snik

Apache draait als de "www" user. Ik denk dat Apache niet genoeg rechten heeft om een bestand te wijzigen oid. Wat ik dan altijd doe, is in de Terminal: sudo chmod 777 /Users/naam/Sites/pad/naar/bestand.ext

Misschien dat je daar wat mee kan.

In het algemeen is het voor PHP ideaal als je de mappen naar 755 chmod en de bestanden naar 644. Dan zou het in ieder geval moeten werken.

Hartelijk dank voor de reacties, het is zo dat het gaat om de toegang in Mac os x en die krijg ik niet. Het gaat er om dat ik mijn eigen systeem niet kan beheren (althans gedeeltelijk) :?

hebt jij je volumebevoegd heden al herstel? in de map programmas-->hulpprogrammas-->schijfhulpprogramma

voor sommige dingen in macosx is hoofdgebruiker niet voldoende maar moet je ook nog eens root gebruiker zijn, dit kun je makkelijk doen door in programma's/hulpprogramma's/netinfo beheer om via de beveiliging daar een root gebruiker aan te maken en als root gebruiker in te loggen.