geen schermverversing classic - beeldschermweergave

Ik gebruik nu zo'n 4 mnd OSX (in reclamebureau omgeving) en ben er heel tevreden over. Een groot manco is echter de verversing van de weergave van mijn classicprogramma's zodra ik OS X draai. Xpress, Illu 9, photoshop 6 worden onder classic niet ververst waardoor het hele veld leeg cq wit blijft. (en ja, illu 9 is nu geupdate naar 10, maar toch).

Moet ik speciaal voor Xpress of andere oudere applicaties weer naar 9.2. Eenmaal opgestart vanaf (dezelfde) OS 9.2 werkt het correct. Heeft iemand een oplossing?

Het is het enige -bij mij- dat nog niet werkt onder OS X. (Nb zelfs de fonts werken goed).

[G4, 733 Mhz, 640 Mb, OS 10.5 & 9.2, 2 geparticipeerd]

Eindelijk iemand die ook toegeeft Classic nog te draaien..tja voor QXP zal je toch echt nog OS9 nodig hebben ook voor QXP 5. Ik heb hetzelfde probleem, sterker nog mijn QXP file neem tin scherm de afbeelding over van een ander programma wat ik ff tussendoor open (IE, Outlook, Finder). Het enige dat volgens mij helpt is ff naar je finder gaan en dan de andere te verbergen. Of voor 1 minuut je schermbeveiligign van OSX draaien (Systeemvoorkeuren, schermbeveiliging). Even persoonlijk...wat vind je van de x2 discussie zoals die in mijn poll over 10.2 staat?

Ik ben blij dat ik niet de enige ben dit probleem. Het maakt voor mij de complete overgang naar OSX onmogelijk. Ik blijf opstarten vanuit OS 9. (Een jaar of twee geleden had Xpress dit probleem van schermverversing trouwens ook al, in versie 4.0 of 4.1 ofzo). Open en dicht klikken blijft dus de enige remedie. En dat voor het besturingssyteem van de toekomst...

PS: Ik reageer als professioneel gebruiker even op je Mac OSX 10.2 discussie, omdat ik het gevoel heb dat de profesionele gebruikers erg onderbelicht blijven in de discussie.

[b:post_uid0]DE OPLOSSING [/b:post_uid0]gooi quark bij het grof vuil en stap over op Indesign. Geloof me als je er eenmaal van geproefd hebt wil je nooit meer terug en wordt Quark net z'n begrip als Windows

Da's makkeluk lullen!!Hoeveel reclamebureau's, lithograven, drukkers kunnen (willen!!?) InDesign bestanden aan?? Ik ben er ook voor, ben druk aan het testen maar ook hier...hoeveel tijd (dus geld) is er nodig/beschikbaar voor een volledige overstap?? En ga je dan eerst nog met ID 1.5 aan de slag of gelijk naar ID 2? Zoals ik al eerder zei voorlopig ontkomt de prof gebruiker niet aan QXP (4,5) en OS9. Prive ben ik al een stuk verder..mijn eigen spullen zijn allemaal in ID 2 gemaakt...bevalt me prima!! :p

[Het niet verversen gebeurd niet alleen bij Xpress jongens. Bij Illustrator 9, photoshop 6 gebeurt het ook. Is dus geen xpress probleem, maar OSX - classic samenwerkingsprobleem]. Trouwens, even 'for the record'. We hebben hier meerdere licenties van Indesign. We hebben Indesign meteen aangeschaft zodra deze op de markt kwam. We hebben dus ook voor Adobe de fouten mogen ontdekken. (Het is toch erg lastig als een programma als Indesign niet PMS en FC uitelkaar kan houden. Okee, maar weer wachten op een update). We draaien nu 1.5 nogwat en die gebruik ik voor complexere werktekeningen. Werkt goed. Maar, believe it or not, Xpress is voor de standaardklussen simpelweg sneller. Niet omdat het programma beter is, maar omdat ik, de rest van de studio, onze lithograven  en drukkers de valkuilen van Xpress kennen en die weten te ontwijken. Bovendien bestaat ons gehele archief uit xpress werktekeningen. (En het is echt niet sneller als we dat allemaal moeten gaan converteren). En ID 2.0? Ik wacht wel totdat er weer pre-press bundels van Adobe uitkomen. Dat scheelt echt een stuk als je meerdere machines hebt. En het werkt alleen op OSX, dus voorlopig heb ik aan 1 genoeg. De rest van de blijft allemaal draaien op 9.2 (misschien wel totdat xpress ook OSX compatible is, als dat ooit gebeurd).

Ik heb eigenlijk allen maar last v/d schermverversing van QXP niet van Illu 9 en Photoshop 6. InDesign 1.5 gebruik ik niet meer, ID 2 is veel beter en draait ook op OS9 alleen! Voor een gedeelte is het niet gebruiken van ID door lithograven wel te begrijpen, het is een stuk broodwinning wat wegvalt, ik kan nu zelf mijn hires pdf files maken en direct bij de drukker aanleveren! Blijft ook een kip of ei verhaal, wie begint en zegt definitief QXP vaarwel??

Draaid ID 2 ook op OS 9? Da's perfect! Ik meen gelezen te hebben dat het OSX only was. En inderdaad ben ik van mening dat -goede- lihograven ID ook onder de knie dienen te krijgen. Net zoals goede bureau's trouwens. Wat dat betreft is het een kwestie van tijd, denk ik. (En die tijd loopt volgens mij niet in het voordeel van Xpress. Hoe meer mensen de fijne kneepjes van ID leren, hoe minder Xpress gebruikt zal worden). Maar, om op het probleem terug te komen ik heb een pdf gelezen van www.informinit.com. Zij adviseren OSX op 1 partitie met een 'kale' classic om vanuit OSX classic te draaien. Daarnaast een volledige classic op een andere partitie voor je OS 9 opstartmogelijkheid. Iemand iets over gehoord?

Ook gehoord. Je kan het ook anders oplossen door in je OS9 systeem een uitgeklede extensie set te maken met de dingen die X alleen nodig heeft voor Classic. Dus voordat je dan weer in X start, zet je die uitgeklede extensieset aan..scheelt een hoop laadtijd en overbodige en dubbele (met kans op fouten) extensies. Ik ben er zelf nog niet aan toegekomen maar ik heb het van meerdere bronnen. Moet ergens nog een PDF hebben waar in staat wat X nodig heeft van Classic kwa extensies. Zoek wel ff en mail het naar je...

De aparte set is inderdaad een goed idee. De pdf is ,denk ik, reeds in mijn bezit (Stond op limewire). Bytheway, ik had een beetje haast bij het aanmaken vd user, dus die zal ik nog even moeten aanvullen met vlgns mij email ed. Stomme vraag, misschien maar waar kan dat? (Newby vraag, ik weet het).

[just  remember: "There are no stupid questions. Just stupid people"]

Bovenin je scherm net onder het logo van MacOSX.nl forums is je configuratiescherm... :p  Leef je uit!!!

ThanX !

nu nog een mooie "lijfspreuk" verzinnen…