Geen signaal draadloos netwerk na slaapstand

Heb sinds kort een nieuwe router (Linksys WRT54GR). Als mijn MBP vanuit slaapstand ontwaakt ziet hij geen draadloos netwerk meer. SSID heb ik aanstaan. Verder maak ik gebruik van WPA.

Iemand ook dergelijke ervaringen? Maar nogbelangrijker: Is er een oplossing voor?

Ik heb hetzelfde.. Maar geen oplossing, helaas..

Probeer je AirPort eens af en op te zetten... Staat ongeveer gelijk aan resetten van de AirPort. Of probeer eens een koude herstart van je MacBook Pro... Deze dingen willen al eens helpen Mvg,

ik heb hetzelfde, maar dan met een Airport Express. Bij mij helpt het om in de menubalk even airport uit- en weer aan te schakelen. Elegant is anders, maar het werkt.

Koude start werkt inderdaad altijd, maar is niet echt makkelijk.

Airport uitschakelen en inschakelen heb ik ook al eens geprobeerd. Echter zonder direct resultaat. Ik zal dit volgende keer nog eens proberen en wat langer te wachten alvoerens in te schakelen. Ofwel ik zal proberen iets meer geduld op te brengen.

Bedankt voor de reacties tot dusver.

Vergeet niet dat het ook een tijdje duurt eer alle hardware uit de slaapstand is gewekt... Als het langer dan 2min duurt, zou ik me stilletjes aan zorgen beginnen maken... Mvg,

Staat in System Prerfs aangevinkt:

Automatically join an open network

en

Remember any network this computer has joined ?

misschien een overbodige opmerking, maar heb je wel aangegeven om automatisch te verbinden met je voorkeurnetwerk?

[img:f52e1cfd60]http://img231.imageshack.us/img231/2626/regioopname1ww8.png[/img:f52e1cfd60]

succes

En even kijken met iStumbler of het kanaal wat je gebruikt niet te druk is geworden. Eventueel ff ander kanaal gebruiken, wie weet helpt het.

[quote:0454b961d0="bhaenraets"]ik heb hetzelfde, maar dan met een Airport Express. Bij mij helpt het om in de menubalk even airport uit- en weer aan te schakelen. Elegant is anders, maar het werkt.[/quote:0454b961d0] Heb je dat iedere keer? Hier met een MacBook (geen pro) en Airport Express meestal mijn nieuwe e-mail al binnen voordat ik de klep goed en wel open heb. Ofwel: rete snel een nieuwe verbinding nadat ik 'm uit de slaapstand haal.

[x] Ask to join new networks
[x] Remember any network this computer has joined
[ ] Disconnect from wireless networks when logging out
[ ] Require Administrator password to control AirPort

Ik heb maar één preferred network, en ook maar één Location (Automatic).

Express: software versie 6.3, WPA, 802.11g only, WPA, geen SSID broadcast (“create a closed network”), channel automatic, geen MAC address access control. Het ding hangt met een kabel aan een Speedtouch ADSL modem. Geen printers, wel AirTunes.

[quote:002c113059="palahala"] Heb je dat iedere keer? Hier met een MacBook (geen pro) en Airport Express meestal mijn nieuwe e-mail al binnen voordat ik de klep goed en wel open heb. Ofwel: rete snel een nieuwe verbinding nadat ik 'm uit de slaapstand haal.

[x] Ask to join new networks
[x] Remember any network this computer has joined
[ ] Disconnect from wireless networks when logging out
[ ] Require Administrator password to control AirPort

Ik heb maar één preferred network, en ook maar één Location (Automatic).

Express: software versie 6.3, WPA, 802.11g only, WPA, geen SSID broadcast (“create a closed network”), channel automatic, geen MAC address access control. Het ding hangt met een kabel aan een Speedtouch ADSL modem. Geen printers, wel AirTunes.[/quote:002c113059]

Niet iedere keer! Slordig van me om dat niet even te vermelden. Ik heb een netwerk met 1 kabelmodem en 2 Airports, waarbij de tweede zich op de eerste verdieping van mijn gi-gan-ti-sche huis bevindt en alleen gebruikt wordt om de range van de eerste te verlengen. Het probleem dient zich alleen aan op het moment dat ik mijn macbook uit slaapstand haal in de range van de tweede airport: op de een of andere manier krijg ik dan geen verbinding meer met mijn netwerk. Als ik vervolgens de Airport op m’n macbook uit- en weer inschakel heb ik weer verbinding.

Ik heb ook even mijn settings gecontroleerd, maar die staan niet helemaal hetzelfde als bij jou: ik heb wel MAC address access control en ik heb een specifiek kanaal toegewezen. Ik vermoed echter dat het probleem 'm daar niet in zit.

Mijn vermoeden is dat het een keychain-issue is. Ik kan in range van mijn tweede Airport wel mijn network expliciet joinen als ik de naam van het netwerk met het juiste password intyp. Ik zoek nog wel even verder, mocht er nog wat meldenswaardigs uitkomen dan zal ik dat posten.

Browsend door mijn preferred networks kwam ik overigens ook nog een factory default netwerk (“Apple Network ef8567d”) in het lijstje tegen. Die heb ik er nu uitgegooid, maar dat loste het probleem niet op.

[quote:27760bfe77]Mijn vermoeden is dat het een keychain-issue is. Ik kan in range van mijn tweede Airport wel mijn network expliciet joinen als ik de naam van het netwerk met het juiste password intyp. Ik zoek nog wel even verder, mocht er nog wat meldenswaardigs uitkomen dan zal ik dat posten.

Browsend door mijn preferred networks kwam ik overigens ook nog een factory default netwerk (“Apple Network ef8567d”) in het lijstje tegen. Die heb ik er nu uitgegooid, maar dat loste het probleem niet op.[/quote:27760bfe77]

“bhaenraets” ik heb identiek hetzelfde probleem, heb constant problemen met de keychain. Moet ook telkens ik airport aan en uitzet (via symbooltje bovenaan de finder) mijn admin paswoord invullen. Dit alles begon sinds update nr Leopard. Heel onhandig.

Mijn airport netwerk valt ook na sluimerstand volledig weg en is enkel terug te halen door Airport uit en weer aan te zetten. Maar dan moet ik telkens ook mijn admin paswoord/login invullen. Niet te doen…:mrgreen:
De keychain fix bracht bij mij totaal geen soelaas.
Mail vraagt ook na elke herstart om de keychain login!

Hoogst waarschijnlijk alles te wijten aan de keychain dus, misschien is dit in een volgende Leopard update verholpen? Indien iemand een oplossing weet is dit van harte welkom!

Als het aan de keychain ligt: misschien helpt het om de naam van het basestation te veranderen? Dan heeft keychain [i:07435ca169]misschien[/i:07435ca169] een reden om het wachtwoord opnieuw op te slaan?