Geen simkaart originele iphone (1st gen)

Ik heb hier een originele iPhone (1st gen) liggen met jailbreak en unlock. Heeft altijd goed gewerkt, maar geeft opeens de melding 'Geen simkaart'

Wat al geprobeerd?
- Simkaart kapot? --> Nee werk wel in andere telefoons
- Werkt andere simkaart wel? --> Nee, iPhone geeft dan ook 'Geen simkaart' aan
- Herstellen, opnieuw jailbreaken en unlocken (via PwnageTool 3.1.5). --> Melding 'Geen simkaart' blijft
- APN instellingen wijzigen? -->> via Unlockit.co.nz nieuw certificaat geïnstalleerd, nog steeds 'Geen simkaart'
- Simkaart 'verdikken' door er post-it (op maat) achter te plakken --> wekt ook niet

Wat kan ik nog meer proberen?

Toevallig een keer zo'n adapter van een simkaart ingestopt? Een vriend van me had een adapter van normale sim naar micro sim, zonder de micro sim erin in zijn iPhone gestopt zodat ie dat adaptertje niet kwijt zou raken, daarmee trek je dus een pennetje kapot wanneer je hem er daarna uithaalt.

Niet dat ik weet. Maar dan zou het dus een hardware matig probleem zijn. Is dat makkelijk te repareren?

Ik zeg niet dat het zo is, maar ik heb dit een keer meegemaakt en dat was inderdaad hardwarematig. Maar dat is te repareren, maar ik denk te duur voor zo'n telefoontje.

Wat ik wel eens gehad heb bij mijn eerste iphone is dat de simkaart niet meer goed contact maakt met de contactpunten van de iphone.
Wat dan helpt is 1 of 2 stukjes kleefstrip uit een post-it blaadje knippen en die op de achterkant van de simkaart plakken (zodat ie dus een beetje dikker wordt - en zo wat harder tegen de sim-contactpunten in de iphone gedrukt wordt).
Hoop dat dit helpt !

Ook geprobeerd, mag niet baten.