Mijn mac heeft geen slaap. Iedere keer als ik hem wil laten sluimeren, wordt hij zwart en meteen daarna weer klaarwakker. Ik snap er niks van. alle programma's uitgezet, airport afgesloten, externe apparaten uitgezet en toch blijft hij wakker. Rarara
Heb je al eens herstart?
Ja vele malen sindsdien, want ik moet hem nu elke avond uitzetten
Zou het aan je muis kunnen liggen?
dat zou kunnen maar waarom dan nu wel en de afgelopen jaren niet. Ik heb een MacAlly usbmuis aan mijn iMac G5 hangen
Ik zeg maar wat, vuil? Of je toetsenbord? Ik zou het verder ook niet weten. Misschien iemand anders? Of eens kijken op het forum van Apple zelf. Succes in ieder geval.
bedankt Lexy
Hoi Wontolla,
Als ik mijn iMac in de sluimerstand zet, sprint hij ook weer aan maar als ik hem voor de tweede maal in sluimerstand zet dan doet hij het goed en blijft slapen totdat ik hem weer wakker maak. Ik weet ook niet waar het aan licht misschien werkt dit bij jouw ook zo.
succes, mgv LutjeMac
O dat ga ik even proberen
wat er gebeurd is weet ik nit maar hij is er zo van geschrokken dat hij gewoon in slaap valt. Rare jongens die romeinen
Hoi,
Ik heb even gekeken bij Apple support, en het blijkt dat als in de systeem voorkeuren bij energiestand [b:8d1d8015e2]Plaats computer in sluimerstand na inactieve periode van[/b:8d1d8015e2] op nooit staat, dan kan de mac ook niet slapen!!
Dit heb ik even veranderd, en nu gaat hij braaf slapen.
Er mag dus helemaal geen activiteit zijn wat betreft openstaande programma’s, hdd’s en eventueel netwerk verkeer.
Met vriendelijke groeten LutjeMac
Mijn Cube wordt niet meer wakker na de sluimerstand. Je moet dan de aan/uit knop 5s ingedrukt houden en daarna opnieuw opstarten. Is zeer vaag. (mijn iNtel iMac doet het wel prima).
Dank Lut, dat zou inderdaad ook kunnen. dat heb ik nog niet zo lang geleden veranderd. Ga het vanavond proberen