geen stuurvlakwerking op ibook g4

ik heb een probleem met mijn ibook...het stuurvlak doet het gewoon niet meer, als ik hem opstart zie ik eerst ook geen opstartscherm zoals dat normaal gesproken was (blauw mer een wit appeltje) hij is zwart en dan springt ie gelijk over op het scherm waarin je ziet dat ie laadt met een balkje de muis staat ook als je opstart gelijk in de linker bovenhoek.....valt een kapotte stuurvlak onder de normale garantie van een jaar? en weet iemand hoelang dat maken dan duurt...of zijn er manieren om het te repareren?

bedankt

ik heb geen apple care plan maar ik heb hem nog wel minder dan een jaar.....

Tuurlijk valt dat onder de garantie. Kapot is kapot. Het maakt in dat geval niet uit wàt er kapot is.

hoe werkt dat precies dan...ik zit nu in spanje en zit dus met een kapot stuurvlak...kom pas 11 juni terug.... moet je ze dan opbellen...ik heb garantie tm begin augustus.

of heeft iemand suggesties om het te maken?

dat stuurvlak heeft bij mij ook vaak kuren. gaat alle kanten op behalve de goede. ik zat er ook al over te denken er eens na te laten kijken.

Gewoon bellen met Apple. Het nummer vindt je wel ergens op de site. Je krijgt dan een doos opgestuurd waarmee je je ibook kunt opsturen. Sterker nog, ze komen hem zelfs ophalen. Makkelijker kan niet. Als je nu belt, moet je natuurlijk wel zeggen waar je zit, anders kunnen ze de doos niet naar het goede adres sturen. het lijkt me sterk dat ze hem niet in Spanje op komen halen, daar zitten ook klanten van Apple. Alles wordt toch via Ierland geregeld. Nadeel: soms duurt het even voor je hem weer terug hebt. Succes!