Ik heb een NAS in mijn netwerk hangen. Er staan en aantal verschillende mappen op waar ik prima mee kan werken. Er zijn echter twee mappen die een rood verkeersbord hebben en bij openen de mededeling geven: De map 'kan niet worden geopend, omdat u geen bevoegdheden hebt om de inhoud ervan te zien.
Ik heb al vaak geprobeerd om de rechten te wijzigen via 'Toon info' en onderin onder 'delen' de rechten voor 'everyone' te wijzigen maar dat doet ie niet. Hij wijzigt ze wel even maar vervolgens kan er niets geopend worden en bij een volgende blik op de rechten staan ze weer op 'geen toegang'. Wat merkwaardig is is dat er tegelijkertijd wel andere mappen staan die ook aangeven 'geen toegang' voor everyone maar dar kan ik wel prima in. Ik heb geprobeerd andere gebruikers en/of groepen toe te voegen mar dat lukt me ook niet........ Wie weet wat ik nog kan doen?
Bij vorbaat mijn dank!
De rechten van een Map op je NAS moet je aanpassen in het menu van de NAS zelf, dus ik denk via een of andere webinterface van de NAS.
Wat TRML zegt klopt helemaal. Welke NAS heb je precies?
Dank voor jullie reacties Ik heb ook al gekeken naar de rechten op de NAS (Iomegastorcenter ix2) Maar die staan goed. Via de browser interface heb ik ook wel toegang maar niet via de finder (althans niet tot die twee bewuste mappen). Maar via de browser kan ik geen mappen of bestanden verplaatsen.
Owkee, Ik ben er nog even dieper ingedoken en het ligt inderdaad aan de NAS software (dank voor de tip TRML!). Er zit een merkwaardige optie in 'enable security' die merkwaardigerwijs ook de administrator alle toegang ontzegt. Die optie is nodig om gebruikers te kunnen toewijzen doe toegang hebben tot de bewuste map. Als ik enable security aanzet kan ik de toegang voor verschillende gebruikers regelen maar heb ik via de finder geen toegang........ Zet ik hem uit dan kan ik wel via de finder in de map maar kan ik geen gebruikersrechten toewijzen. Nog vreemder omdat voor de andere mappen wel kan (gebruikersrechten regelen en via de finder toegang hebben........ uiterst merkwaardig en lijkt me niet goed maar zal verder vast te maken hebben met de NAS software en niet met MACOSX lijkt me zo.
Dank in ieder geval voor de snelle reacties, ik kan verder.