Geen verbinding met Chello

Hi guys,

Ik krijg onder OSX geen verbinding met chello. Alle TCP/IP instellingen staan goed…  onder OS9.2 draait het wel.
Moet ik nog ergens anders aan denken of zo?    

Ook wordt onder OSX mijn JAZ-drive niet herkend. Onder OS9.2 is dat ook geen probleem…

Ik draai onder 10.1.5

Please help…  Ik ben een Newbie en heb nog weinig kaas gegeten van MacOS

Zorg ook dat je een vast ip-adres hebt en dit ook hebt ingevult. Zorg dat de routers en alles goed staat.

Wat ook van belang is, is dat je ethernet-verbinding boven je modem staat geselecteerd of zorg dat je modem uit staat (als je het niet gebruikt.

Je ingebouwde ethernet kun je boven je modem verkiezen in je systeem voorkeuren onder netwerk. Dan de pop-up balk actieve netwerkpoorten selecteren. Dan krijg je een lijst met je modem en ingebouwde ethernet. Je modem zet je zo nodig door het vinkje weg te halen en zorg dat ethernet bovenaan de lijst staat.

Wat het vaste IP adres betreft, volgens mij wil dat niet, aangezien Chello gebruik maakt van en dynamisch IP adres.

kennissen van mij hebben een imac 600 met 10.1.5 met chello én een vast IP-adres.

Daar heb ik chello geïnstalleerd en het werkt prima! Gewoon al je gegevens die je hebt gekregen handmatig in de juiste vakjes invullen en het werkt!

Indien je van machine hebt gewisseld zul je contact op moeten nemen met Chello/UPC zodat je macaddress en IP refreshed worden. Het adres van je EN kaart en het IP adres zijn aan elkaar gekoppeld. Bij wisseling van machine dien je van te voren je IP-address th flushen. Neem anders contact op met de helpdesk (ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan.....), vaak kun je dan de volgende dag aan de slag.

Aanvulling op mijn vorig bericht. Ik besef nu dat je schrijft dat het onder 9.2 wel werkt. Dat houdt in dat je EN kaart wel wordt herkend en een IP address kan/mag worden toegekend. Of je een DHCP of vast IP adres moet hebben hangt af van de regio. Bij mij in de regio (Flevoland) moet je een DHCP adres aanvragen via de instelling Ethernet in je IP preferences. Hoe zijn je instellingen in 9.2 en wat zijn de eerste 3 cijfers van je IP adres?

:( Dag dag,

Heb eenzelfde probleem; onder 9.2 krijg ik wel verbinding met @home. Maar via OSX niet. Dat terwijl de DHCP instellingen hetzelfde zijn, en het IP adres, de sub en de router instellingen [die ik dus terugkrijg van @home] ook hetzelfde zijn als in OS 9.2

Vreemd niet, als ik de helpdesk bel… vertellen ze me ook dat dat de instellingen zijn, en niet anders??? kalote dus… of is er iets wat we vergeten?

Greetz the MailKing

hi,

just released chello… enne op mijn osx krijg ik mooi alles te voorschijn in mijn ethernet/verbinding schermpje geen probleem. Maar mijn email programma (mail) en browser (ie) werken echter nniet. Ik weet dat je bij windows daar in moet stellen dat je via een netwerk werkt (LAN) maar in de Mac versie van IE kan ik die niet vinden! En dan verschijnt de bueatiful message: server cannot be found!

Voor diegenen die nog geen verbinding hebben:

plug je netwerk kabel in
open control panel
ga naar netwerk
selecteer bij toon: ingebouwd ethernet (of ethernet)
bij configureer: via dhcp

en dan moet je al een heel end komen…

Het verhaal van de mac adressen registratie en vst ip nummer gaan dus wat mij betreft niet op… (ik zit in Ede)

Well dudes, if you have a great suggestion for me I would be helped too!

Grtz,

Henjo

Misschien een tikkie omslachtig, maar je internet verbinding laten delen door een oud i386je met Smoothwall erop, is een geweldige oplossing voor het probleem...

Anders, met OS X deed chello het perfect, je kan kijken in de console met ifconfig of je MAC adres hetzelfde is als in OS 9 (ja, dit kun je softwarematig veranderen…) is deze niet hetzelfde, dan ben je overgeleverd aan de kneuzige helpdesk van chello, die je zeggen je modem er 24 uur uit te laten, en dan weer trug in je bak te doen om de zaak re-registeren…

Suc6

Hallo chello-gebruikers,

Ik reageer omdat ik er ook een ben, en wat er inmiddels over gediscussieerd is kan ik (helaas) alleen maar bevestigen.
Ik gebruik voor het Internet en mail een PowerBook 3400 met system 9.1 omdat ik mijn nieuwe PB G4 sinds 3 weken in huis heb en eerst met alle nieuwe mogelijkheden bekend wil zijn voordat ik deze in het netwerk hang.
Maar kwam laatst bij een site van Apple-gebruikers in Eindhoven (Veldhoven) en daar stond een zeer interessant artikel voor gebruikers van een Chello-abonnement.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd met mijn nieuwe PB G4, maar ga eens kijken op http://www.dse.nl/ace/index.html

Succes!