Geen verbinding met draadloos netwerk (help!)

Help!

Vanmiddag is mijn Apple Mac Mini voorzien van twee nieuwe geheugenlatjes (2 x 1GB).

Eenmaal thuisgekomen krijgt mijn computer geen verbinding meer met het draadloos netwerk hier thuis. Bijna alles geprobeerd. Router gereset. Apple in en uit geschakeld etc. Airportkaart ingeschakeld…

Vanmorgen deed alles het nog prima. Ik type dit bericht op een XP laptop met een draadloze verbinding.

Help, help…wie kan mij helpen om weer om het internet te kunnen komen met mijn eigen Apple?

Ik gok dat degene die je Mini van nieuwe geheugenlatjes heeft voorzien, vergeten is de Airport-kaart weer in te pluggen. :)

Misschien een heel erg voor de hand liggende vraag, maar omdat je niet meer info (kan) geven; log je wel in op JOUW netwerk?

Ik heb wel eens mijn kop gebroken over zoiets van mijn vader, tot hij zei dat hij op “default” aan het werken was :slight_smile:

(het onbeveiligd netwerk van de buren dus hehe)

HIj ziet helemaal geen netwerk.

Maar als diegene de airportkaart de airportkaart er niet weer heeft ingeplugd, dan zou ik hem toch niet meer moet kunnen zien bij ‘systeemprofiel’?

Hij laat daar zien :

Type draadloze kaart : Airport extreme (0x168C,0x86)
Taalversie : Wereldwijd
Firmware : 0.1.30
Huidig draadloos netwerk : Niet beschikbaar

[quote:03dfbfbe79="Richard Brouwer"]Maar als diegene de airportkaart de airportkaart er niet weer heeft ingeplugd, dan zou ik hem toch niet meer moet kunnen zien bij 'systeemprofiel'?[/quote:03dfbfbe79] Mja... Misschien de antenne niet aangesloten?

Dan zit 'ie er wel degelijk in! (ook ervaring mee gehad)

Maar ‘ziet’ ie dan helemaal niets??? En de draadloze router is niet verplaatst?

Hij ziet helemaal niets en de router is niet verplaatst....

Ik begin esquare steeds meer het voordeel van de twijfel te geven; geen of slechte antenne aansluiting...

Ik heb helaas geen ervaring met een mini, zit de antenne vlakbij de ram dan?

Inderdaad, goede kans dat de antenne plug niet goed is aangedrukt; dat moet vrij 'stevig' gebeuren, en je bent niet de eerste waar dat werd nagelaten. Dus kijk daar maar eens naar...

[quote:8cb01fec30="WaZoo"]Ik heb helaas geen ervaring met een mini, zit de antenne vlakbij de ram dan?[/quote:8cb01fec30] In de Mini zit alles dicht bij alles. :) Kijk [url=http://www.macworld.com/weblogs/macword/2006/03/minicsi/index.php]hier[/url] maar eens naar het tweede plaatje. De Airport-kaart zit bij J: zie je dat kabeltje?

[quote:7c10013cdb="WaZoo"]Ik heb helaas geen ervaring met een mini, zit de antenne vlakbij de ram dan?[/quote:7c10013cdb]

Als dat zo is word ik heel erg kwaad. Die tent waar ik het geheugen in heb laten plaatsen (Etten-Leur), heeft eerst het verkeerde geheugen voor me besteld en het duurde en duurde…

En als ze zijn vergeten om de antenne aan te sluiten…

Hoe kan ik in de instellingen allemaal resetten en het allemaal proberen opnieuw in te stellen?

[quote:1d1feeddff="Richard Brouwer"]Hoe kan ik in de instellingen allemaal resetten en het allemaal proberen opnieuw in te stellen?[/quote:1d1feeddff] http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303446

Maar ze hoeven toch niet aan de antenne te komen voor het plaatsen van geheugen?

[quote:e35959bb9e="Esquare"]In de Mini zit alles dicht bij alles. :)[/quote:e35959bb9e]

tsja, beetje dom, heet niet voor niets mini, maar je moet wel echt bot tekeer gaan als H de slotplek is…

OF gaat het draadje door de ‘omkisting’ heen? (kan klem raken dus)

In een Mac mini misschien niet; ik dacht eigenlijk dat het om een laptop ging. Maar het lijkt me nog steeds de grootste kanshebber als oorzaak van jouw probleem.

oppie, bij mbp's moet je tegenwoordig ook echt je best doen om de airport eruit te laten knallen hoor.

Tenzij het een 17" 1e gen pb is, daar zit de airport card plus draad wel zooooooo ontzettend slecht gefabriceerd dat het niet meer op te lossen is zonder nieuwe moederbord (breek me de b*k niet open)

De nieuwe mbp’s zijn gelukkig weer een stuk ‘makkelijker’ :smiley:

Het probleem is helaas nog niet opgelost.

Ik heb de computer even mee naar beneden genomen (dus wat dichter bij de router) en daar zeg die in ieder geval het netwerk. Het vermoeden dat het aan de antennen ligt, wordt steeds groter.

Maandag terug naar die zaak (en op hoge poten). Ik ben zeer ontevreden over die gasten daar.

Maar in ieder geval bedankt voor jullie hulp.

p.s.Ik zit nu boven met een hele lange kabel. :cry:

Na geklaag bij het servicecenter en dan met name mbt het op en neer reizen vanuit Breda naar Etten-Leur. Hebben ze mij vanmorgen gebeld en hebben ze een monteur gestuurd die het probleem thuis heeft opgelost.

Ik kon zelf niet bij aanwezig zijn. De monteur zei tegen mijn vriendin dat hij mij vandaag nog gaat bellen. Ik wil wel graat weten wat er precies aan gedaan is. Vermoedelijk de antennen.

Ik had nog een klacht bij ze neer gelegd. En dat is dat de kast van de Mac Mini nu niet meer goed aansluit. Hier konden ze verder niet zoveel aan doen. Want de kast is er op gemaakt om hooguit 2 a 3 keer open te worden gemaakt. Dus door een fout bij hen, heb ik dus een kier in mijn computer.

Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen…word vervolgd…