geen verbinding met www.apple.com maar wel alle andere sites

Ik heb een heel apart probleem. Ik kan alles op het internet bekijken maar zodra ik naar eensite van apple ga dan zegt mijn browser:

Not Found

The requested URL /downloads/dashboard/ was not found on this server.

Apache/1.3.31 Server at provisioning.upc.nl Port 80

Ik werk op een Ibook G4. Hierin tik ik nu ook deze tekst in dus zoals je ziet werkt internet prima. Ik heb deze Ibook net nieuw en omdat ik bij chello zit kon ik maar 1 computer op mijn thompson modem aansluiten. Hierdoor moest ik een router kopen zodat ik ook deze ibook via airport op het internet aangesloten kreeg. Nu lijkt alles goed te functioneren alleen kan ik niet op de officiele apple sites komen met mijn ibook. Nog raarder is dat ik dit dus wel met mijn G5 kan!!! Dus alles werkt perfect maar ik kom niet op de apple sites!!! Zelfs zoeken naar updates en updaten werkt! Wie weet hoe dit kan?

Nog 1 ding. Bij sommige apple adressen kom ik zelfs in het inlogscherm/aanmeldscherm van chello weer terecht. Die klik ik dan gewoon weg en internet blijft wel werken.

Ik dacht meteen: Dat is een Windows PC. :D

Maar effe serieus: Ik denk dat het aan je computer ligt. Dus cache legen en geforceerd refreshen zou kunnen helpen.

Probeer anders via Netscape ofzo eens … ?? (downloaden via www.netscape.com)

Probeer je router en je modem eens te resetten (30sec spanning eraf) Dit probleem heb ik pas nog gehad, en volgens mij was dit de oplossing.

Je hebt waarschijnlijk tijdens de setup van de mac (bij het installeren van OSx of later) ergens "apple" als naam ingetikt.

Kijk eens in de map “hulpprogramm’s” naar “NetInfo-beheer”. Open dat en kijk eens rond of je nergens een domeinnaam of een ander gegeven als apple of apple.local ingegeven hebt.

Andere mogelijkheid is een hosts file waarin apple.com naar 127.0.0.1 verwijst. Maar dat wordt AFAIK niet autpmatisch aangemaakt…

Hoop dat dit helpt…

Heb alles geprobeerd maar werk niet. Ik zit nu bij mijn broer in zevenbergen en daar kan ik dus wel op de apple site komen dus zal toch aan mijn router moeten liggen denk ik. Ik zal dat ding eens helemaal opnieuw installeren kijken wat er dan gebeurt. Bedankt in ieder gheval voor de suggesties. Heb er wel van geleerd.