geen verbinding

Hallo,

Ik heb een ibook aangesloten op mijn router. De ibook ziet niet eens de router. Als ik de Powermac G4 aansluit heeft hij geen probleem om op het internet te komen.
Kant de netwerkpoort stuk zijn, of is eerder softwarematig progbleem.
Volgens mij heb ik de juiste instellingen ingevuld, en de kabel is nieuw.

groetjes
Henk :smiley:

Wat voor'n systeem?

macos X versie 10.3

misschien een hele erge open deur, maar wie weet heb je er wat aan.

Is de verbinding tussen de Powermac en de router fysiek echt helemaal hetzelfde? Dus het enige wat verandert is dat je de ethernet kabel uit je powermac trekt en datzelfde uiteinde in je iBook duwt? Dan weet je echt zeker dat het ook niet de kabel kan zijn.

Ziet je iBook de router wel dmv een browser, bijv. Safari? Wat ik gezien heb van routers (ook niet superveel hoor) hebben ze altijd een interface die via een browser te benaderen is. Het fijne daarvan is dat je bij je router kan komen, ook als je instellingen in het ‘netwerk’ preference pane niet of niet goed zijn ingevuld.
Typ dan in Safari het ip adres van je router in, vaak 192.168.1.1. Je kunt het vinden door je router aan te sluiten op je Powermac, en dan bij SystemPreferences / Systeem voorkeuren te kijken bij Network, kies ‘show built-in ethernet’ bij de tweede knop van boven en dan staat er een rijtje met o.a. Router: en het ip adres.
Als je zo in Safari op je iBook wel je router kan benaderen, moet het aan je instellingen liggen. Als je zo via je iBook je router ook niet kan benaderen, lijkt het me dat er een probleem is in de hardware van de iBook.

Ik ga het vanavond proberen, alvast bedankt