Geen wachtwoord ingeven bij opstarten Mac

Bij het opstarten van mijn mac krijg ik steeds een inlogscherm waar ik naam en paswoord moet ingeven. Hoe zet ik dit uit zodat het opstarten rechtstreeks verder gaat?

Thanks

In het "Systempreferences" of "Systemvoorkeuren" ga je naar accounts. Vervolgens verander je disabled naar jou usernaam:

Accounts

Hierna kun je nog altijd aangeven wat je wel en niet wenst te zien tijdens het opstarten.

Via Systeemvoorkeuren ga je naar Beveiliging waar je "schakel automatisch inloggen uit" niet aanvinkt.

De zoekfunctie levert een antwoord op je vraag.

[quote:a061b88ed0=“BillGates”]Onder Systeemvoorkeuren > Beveiliging > [i:a061b88ed0]vinkje verwijderen[/i:a061b88ed0] bij Schakel automatisch inloggen uit.

én

onder Systeemvoorkeuren > Accounts > Inlogopties > Log automatisch in als: “naam”
[/quote:a061b88ed0]

Beiden mogelijkheden werken; echter de optie van Shyos is iets beter, want dan kun je gelijk instellen welke gebruiker er direct wordt opgestart/ingelogd, mocht je er meerdere hebben. Daarom zal paneel Beveiliging je dan ook naar paneel Accounts toe sturen.

@BillGates: het is niet èn maar òf…

Bij mij is het echt "en." Bij mij volstaat het namelijk niet om slechts de eerste optie uitgeschakeld te hebben, aangezien ik dan nog steeds handmatig moet inloggen.

Het 'togglen' van de ene optie, zal ook de andere optie in de juiste stand zetten; probeer maar eens. Dus wat er bij jou misgaat?

[size=9:19c83e09b9]Huh, een minuutje geleden hete je nog [u:19c83e09b9]Bill[/u:19c83e09b9]Gates[/size:19c83e09b9]