geen wireless FTP mogelijk

Ik wil graag met mijn powerbook, welke wireless verbonden is met mijn wireless-router, bestanden ftp'en naar de pc of Xbox. Met een utp kabeltje via dezelfde router werkt dit wel, maar als ik via wireless ga, kan ik de pc of xbox helemaal niet vinden. Het surfen op internet werkt wel, en e-mail ophalen is ook geen probleem, dus het draadloze netwerk op zich, werkt.

De ip adressen zijn wel in dezelfde range bijv 192.168.2.100 en 192.168.2.101 enz…

Heeft iemand een idee wat ik eventueel zou moeten instellen om dit wel aan de praat te krijgen?

Nooit betrouwen op de netwerk map in de finder, die vind m'n PC'tje nooit vanop m'n powerbook.;

Ik zou kunnen zeggen : kijk eens mooi bovenaan naar die zoekfunctie daar recht op dit prachtige forum… Maar kom ja, wie ben ik om een oordeel te vellen :

Ga naar connect to server (via je menu in je finder bovenaan , of via [command] + k , en dan :

voor naar een PC

smb:// ipadres van je pc

voor naar een mac

afp:// ipadres van je mac

Voor naar je XBox zou ik het niet weten, maar dan bestaat er ook nog steeds zoiets als google

Beste Chasnam Wat jij beschrijft dat werkt prima, maar zoals de titel al aangeeft wil ik FTP'en naar de pc of X-box. Dit wil en moet perse middels een FTP-progje.

Via welk progje ftp je dan naar je pc ?

(zie zo niet in waarom dit met een progje moet als je kan lezen en schrijven een netwerkconnectie, maar we kunnen altijd bijleren… Enlighten me… )

[quote:025a0b2e11="Chasnam"]Via welk progje ftp je dan naar je pc ?

(zie zo niet in waarom dit met een progje moet als je kan lezen en schrijven een netwerkconnectie, maar we kunnen altijd bijleren… Enlighten me… )[/quote:025a0b2e11]

Nou hier komt die dan:
Ik gebruik Fetch als FTp progje voor de mac en CuteFTP voor windows.
Het programma voor de mac dat FTP-verbinding maakt heet: xbox browser en xiso
Deze programma;'s heb je nodig om van de HD van de Xbox bestanden te kunnen kopieren en te wijzigen, maar vooral om ze om te zetten naar een iso die weer op een dvd zijn te branden.
Dit is nodig om mijn (gekochte) spellen te backup-en omdat mijn kinderen nogal slordig zijn met de orginele disks. Door ze met een kopie te laten spelen vernielen ze niet mijn orginele disks.
Daarom wil ik o.a. persee FTPen
Verder zijn er leveranciers waar ik veel mee samenwerkt die alleen bestand uitwisselen middles het FTP protocol, en dus wil ik kunnen FTPen zonder draadje

Ok ik begrijp waarom je wil ftp'en :).

Nu zie ik de kans vrij klein dat het aan je routerinstellingen ligt, aangezien het met UTP cable naar je router wel allemaal vlotjes werkt… Alleen je wireless instellingen van je router mss…

Edit : hier even twee dingen door elkaar gehaald natuurlijk , reeds verwijderd.

Mischien iemand anders WEL een oplossing????

Blijkt toch een lastig probleem aan de reacties te zien!!

Mischien al iemand een oplossing.het heeft al lang geduurt.