GeForce 4 Ti 4600

Ik heb een GeForce Ti 4600 in mijn PC zitten, maar ik doe de laatste tijd ZO weinig met die bak dat ik het zonde van m'n geld vind. Kan die videokaart zonder problemen in mijn PowerMac Dual G4 867 gezet worden?

In principe zou dat kunnen als de kaart van nVidia zelf is. Vaak heb je in PC's kaarten zitten van merken als MSI, XFX of Asus. Dergelijke kaarten hebben wel een chipset van nVidia, maar de rest erom heen is van henzelf. Ik zeg niet dat zo'n kaart nooit zal werken in een Mac, maar het is aanzienlijk eenvoudiger aan de praat te krijgen als jouw kaart van nVidia zelf is in verband met drivers enzo. Het AGP-slot in een G4 is hetzelfde als in een PC, want AGP is platformonafhankelijk net als bijvoorbeeld PCI of USB. Er is alleen een verschil in snelheid van het slot. De meeste AGP-sloten hebben op dit moment een snelheid van 4 keer, de nieuwste zelfs 8 keer. Gelukkig ondersteunen de meeste recente kaarten beide sloten, dus het zou kunnen omdat jouw kaart vrij nieuw is. Op [url]http://www.xlr8yourmac.com[/url] staat hoe Maccers diverse kaarten van ATI en nVidia die oorspronkelijk in een PC zaten of daarvoor waren gemaakt hebben geflasht zodat ze in een Mac werkten. En wellicht komen andere leden op dit forum met meer bruikbare tips. in ieder geval veel succes ermee! :wink: