Geforce probleempje

Ik heb sinds gister m'n Cube geupgrade met een Geforce MX2 kaartje, en alles werkt lekker tot nu toe. Ik heb alleen 1 klein 'probleempje'.

[i:5735e62a55]De screensaver “flurry” doet het prima. Deze loopt op Open GL, en gebruikte ik even als uitgangspunt.

Maar als ik de screensaver Marine Aquarium aanzet, dan rendert de kaart de belletjes niet, maar komt er een witte balk op die plaats tevoorschijn. Ik heb eens ergens gelezen dat het een kleine bug is in de oudere G4 modellen, en dat het heel simpel op te lossen is… ik zoek dus naar die simpele oplossing [/i:5735e62a55] :wink:

Hier is de link van Marine Aquarium, mocht je het willen testen/zien. http://www.apple.com/downloads/macosx/icons_screensavers/marineaquariumscreensaver.html

Dit lees ik in de link: [quote:1ecee90988]Fix for Panther texturing which would cause bubbles to show as white area.[/quote:1ecee90988]

heb je de laatste versie van Marine Aquarium wel?

Hey,

Op mijn cube looptie wel goed en worden de belletjes ook gerenderd.
Dus lijkt me meer een driver probleem voor je vidkaart.

greetzz

Jep, deze had ik vorige week gedownload. Het schijnt ook een driverprobleem te zijn, maar ik heb gister ook eendriver geïnstalleerd, waarvan ik denk dat het de laatste versie is. Ik heb gezocht op Apple, en op de site van Nvidia, maar kon verder geen andere drivers vinden dan de 1.1 versie.

Ik heb wel eens gelezen dat er ook een versie 2.1 is van de Geforce drivers, maar die is niet te vinden

Hi, hier op een TiBook 400 384mb loopt ie prima hoor!!

hmmm,

volgensmij bied Apple de laatste drivers, ik zou daar ff checke.
Probeer anders versiontracker ff

greetzz

Aan je Cube ligt 't niet, ik heb hetzelfde op m'n G5 (met GeForce FX 5200 videokaart)

[quote:9254ac0b76="nillio"]Aan je Cube ligt 't niet, ik heb hetzelfde op m'n G5 (met GeForce FX 5200 videokaart)[/quote:9254ac0b76] Da's wel héél vreemd zeg.. ik dacht dat ik de enige was... maar jij hebt 't ook met een nieuwe computer :o Ik heb de nieuwste driver gister geïnstalleerd. Ik heb 't ook nog even nagekeken, en in m'n iMac G4 zit hetzelfde type Grafische Kaart, maar daar heb ik het probleem niet.

Zou het anders niet kunnen liggen aan de processor? Dat die gewoon te langzaam is? Want met de laatste versie van Panther, de screensaver, én de laatste driver voor de Geforce, is dit toch wel een vreemd verhaal… denk ik zo.

[quote:632ce85da7="nillio"]Aan je Cube ligt 't niet, ik heb hetzelfde op m'n G5 (met GeForce FX 5200 videokaart)[/quote:632ce85da7]

“joram” dit is een G5 gebruiker? Dus te langzaam zal het zeker niet zijn. Dit zal zeker een driver probleem zijn of een software probleem. En wat die driver update betreft, ik dacht dat de laatste drivers altijd verwerkt zaten in de laatste update’s van OS X zelf. Doe anders nog eens een Combo update?

Nvidia heeft niet lang geleden een firmwareupdate uitgebracht(voor TFT schermen).

hier lezen

wel goed lezen en uitvoeren!