*gefrustreerd* Windows XP op iMac - Draadloos netwerk

In het verleden heb ik al vaker geprobeerd Windows Vista te installeren op mijn iMac doormiddel van Bootcamp, zonder succes. Nu wou ik toch eindelijk eens Call of Duty 5 uit proberen op mijn computer, en heb ik een legale versie van Windows XP Professional Edition geïnstalleerd. Het probleem is dat dit een versie is zonder Service Pack 2. Zonder SP2 kan de Leopard installatie cd geen drivers installeren op mijn Windows partitie, en zodoende kan ik geen Call of Duty spelen omdat 'DirectX zegt dat er een error heeft plaatsgevonden'.

Hoe pak ik dit het best aan?
Ik krijg namelijk maar geen draadloze netwerkverbinding in Windows XP.
Die verbinding heb ik blijkbaar nodig om SP2 (of SP3) te installeren, op een andere manier (via OS X downloaden en in XP openen) is het namelijk nog niet gelukt.

Maak zelf een XP SP2 DVD! [url=http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sp2_slipstream.asp]Slipstreaming Windows XP with Service Pack 2 (SP2)[/url]

gebruik nLite, je moet dan wel de beschikking over een windows pc hebben. als je dat niet hebt kan je je windows ook in virtualbox installeen op je Mac en dan met nLite een geslipstreamde cd maken www.nliteos.com www.virtualbox.org/wiki/Downloads

sp3 kan je hier downloaden
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4

Heb je wel geluk gehad, want het installeren van een pre-SP2 versie van XP kan serieuze problemen veroorzaken (waaronder een Mac die absoluut niet meer wil opstarten)... Volg de gegeven tips op (nLite) en maak een SP2 CD, of beter nog, een SP3 CD...

Ik heb de SP3 installatie file nu op mijn Windows partitie staan, maar krijg de volgende foutmelding;

“[i:ca0c5f363c]Er is onvoldoende schijfruimte op C:WINDOWS$NtServicePackUninstall$ voor de installatie van Service Pack 3.
Voor de installatie is minimaal 4MB extra schijfruimte vereist. Als u tevens de bestanden die worden verwijderd wilt archiveren, is er 4MB extra schijfruimte vereist. Maak extra schijfruimte op de vaste schijf beschikbaar en probeer het vervolgens opnieuw.[/i:ca0c5f363c]”

Beetje rare foutmelding, aangezien er 21.6GB aan schijfruimte beschikbaar is op de C schijf.

kan dat er niet aan liggen omdat je xp zonder service pack ge-installeerd hebt? probeer het anders even binnen virtualbox, een schijf van 5 of 8 GB is dan groot genoeg

Ik probeer het wel via nLite. Mijn Windows PC is nu de map i386 aan het kopieren. Als ik het goed heb kan ik dan zodadelijk de Service Pack 3 installatie file hier aan toevoegen via nLite, en het geheel dan op een DVD branden?

Of heb ik het nu helemaal mis?

als je nlite opstart vraagt hij eerst naar de locatie van je windows bestanden, dat is normaal gesproken je win cd. daarna kan je kiezen wat je wilt, een service pack integreren, onderdelen verwijderen en drivers en programma's toevoegen als je dat gedaan hebt gaat nlite aan de gang en kan je op het eind je kiezen om gelijk te branden naar cd of een iso aan te maken

edit : win xp + sp3 past op een cd, ik dacht dat het ong 580 MB is

Het werkt niet echt... Heb mijn Win XP versie samengevoegd met SP3, en al die bestanden op een DVD gebrand. Maar Bootcamp kan de installatieschijf niet vinden.

Lukt het misschien alleen met CD’s?

[quote:11a479fc12="HorridCrow"]Het werkt niet echt... Heb mijn Win XP versie samengevoegd met SP3, en al die bestanden op een DVD gebrand. Maar Bootcamp kan de installatieschijf niet vinden.

Lukt het misschien alleen met CD’s?[/quote:11a479fc12]
zou kunnen, ik heb zelf xp geslipstreamed met sp3 en dat ging perfect in virtualbox ( onder Linux ) zou met bootcamp ook moeten werken, maar brand het anders op cd, nergens voor nodig om xp op dvd te branden, een cd is groot genoeg

Hoi,

Ik heb dit probleem ook. Ik heb onderhand 5 cd’s geprobeerd. (legaal en gebrand) op een windows compu ziet hij de cd, op mijn Mac herkent hij de cd niet?! Erg vreemd.

Kan het aan de hardware van mijn Mac liggen. Ook bij schijfhulpprogramma ziet hij de XP SP2 cd NIET.

Heel irritant. Zijn er programmas mogelijkheden om dit op te lossen?

Heb ik ook gehad. Een pro edition in het Engels deed het niet. Bootcamp zag hem niet staan. Toe een Nederlandse editie geprobeerd en die zag de CD wel. kortom bootcamp is kieskeurig.

Ha Mac mini.

Thx, voor je antwoord, maar dat is toch irritant. Dat zou inhouden dat je als je een NL systeem hebt (wat ik inderdaad heb) je geen engelse XP kan installeren, wat ik inderdaad probeer.

Terwijl je het beide legaal hebt aangeschaft.

Moet op te lossen zijn lijkt mij.