Mijn vrouw heeft gisteren haar iPhone 6 Plus ge-update naar 10.12.1 Nu komt ze vanochtend tot de ontdekking dat haar gegevens in Gezondheid en die van de Apple Watch verdwenen zijn. Zelfs haar naam staat er niet meer in.
Wat zou ze verkeerd gedaan kunnen hebben en is dat nog te herstellen? Helaas heeft ze geen recente backup
Wat haar ook opviel was dat ze zich nu ook voor My T-Mobile aanmelden. Dat was ook nieuw voor haar.
Als iemand haar (en mij) hiermee zou kunnen helpen dan heel graag.
Hetzelfde probleem (iPhone 7), vind ook nergens een oplossing.
De app registreert ook geen stappen meer, werkt gewoon totaal niet meer. Je kan ook geen gegevens opvragen of zelfs maar manueel toevoegen, dan begint hij eindeloos te zoeken.
Misschien nog even toevoegen. Bloeddruk, hartslag en alle andere kan ik niet in favorieten zetten want de schijfregelaar blijft niet op groen staan. Die springt namelijk steeds terug.
Geen encrypted back-up gemaakt van iOS is de oorzaak. Ik heb dit ook gehad de eerste keer tijdens het updaten.
Waar je op moet letten is wanneer je via iTunes update dat je de wachtwoord checkbox aanvinkt. Hiermee encrypte je de backup en worden ook persoonlijke gegevens meegenomen doe je dat niet ben je ze kwijt.
Als je een backup van je iPhone automatisch laat maken via iCloud dan staat dit automatisch aan en heb je dit probleem niet.
Dit zijn van die dingen waar je in één klap het plezier van je iPhone of Apple Watch mee verliest want de data is op geen enkele manier terug te halen wanneer je niet via iTunes een backup hebt gemaakt met dat checkboxje aangevinkt of via iCloud.
Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met 10.12.1, dat is geen versie van iOS. Op internet kom ik in ieder geval een hoop mensen tegen die zeggen dat ze na een reboot van de telefoon de gegevens weer terug hebben.
Waarschijnlijk heeft de TS eerst een clean install van OSX gedaan richting Sierra. Hiermee zal wel een oudere backups van iOS in iTunes verloren zijn gegaan.