gegevens halen van gewiste harde schijf

Ik heb m'n externe harde schijf via m'n mac gewist zonder beveiligingsopties naar macos uitgebreid journaled. Dus de gegevens bleven volgens de vermelding nog achterhaalbaar tot ze worden overschreven. Iemand enig idee op welke manier ik aan die bestanden kan geraken die erop stonden voor het wissen? Dank.

Met software zoals:

disc warrior: die repareert de directories die zijn gewist.

data rescue x: die haal de data erals nog af.

Laat geen data op de disc schrijven!

Succes

En deze info is ook te vinden via het zoek systeem van het forum

:wink:

Laat uw externe HD UIT tot je het progje hebt en weet hoe het werkt !!

iemand enig idee waar ik zo'n programma vind? Liefst gratis natuurlijk.

Zijn 90 U$ per stuk. Dat is je data waard of niet..... :P

FileSavage bied een gratis trial :innocent:

goed genoeg voor minstens 1 herstelbeurt :wink:

Als ik er dan toch voor moet betalen, welk is het beste programma dat ik kan gebruiken op m'n mac hiervoor?

[url]http://www.subrosasoft.com/MacSoftware/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=1[/url]

effe de link gezocht… [size=7:3b6b34ebf6]ik stel voor dat je eerst de trial probeert… als je dan al uw data heb moet je nix kopen… lukt het niet dan kun je een andere app proberen[/size:3b6b34ebf6]

rescue x is voor data rescue

Disc warrior is voor herstel werkzaamheden.

Ze zijn allebij goed maar pakken het probleem aan. Ik kan je niet adviseren maar toen mijn HD stuk was heeft data rescue x mijn data kunnen redden en disc warriror deed niks.

[quote:d1faef97a5]Granny Smith schreef:
effe de link gezocht… ik stel voor dat je eerst de trial probeert… als je dan al uw data heb moet je nix kopen[/quote:d1faef97a5]

Juist kopen als het werkt. Die mensen hebben iets gemaakt waar je ontzettend veel profijt van hebt. En die leven er dus van. Verder is het een beetje ongepast om “het” zo te brengen al is het niet “illegaal” om te doen.

tja... ik weet het hoor :innocent: maar om nu 90 euro/dollar te betalen voor iets dat ik/je 1 keer nodig heb :?

moest het voor een bedrijf(je) zijn dan was de situatie anders…

filesalvage is nu aan het lopen, ziet er positief uit. bedankt!

[quote:50a6933a2e="Timo.Sublimo"]filesalvage is nu aan het lopen, ziet er positief uit. bedankt![/quote:50a6933a2e]

Is het gelukt?.. En is het de moeite waard om het aan te schaffen?..

Het duurt al lang voor dat hij klaar is, en het is teveel om het op je gemak te controleren,
kun je het bewaren voor een andere tijd om verder te gaan, of ben je dan weer alles kwijt?..

Groet van Gees

Heb me mispakt aan de trial. Hij geeft na uren lopen alles teruggevonden, maar je kan niks terugzetten zonder te betalen voor het programma... Voor de rest ziet het er goed uit.

Hoi Timo.. vraag me af of je je bestanden terug hebt kunnen halen en hoe ze eruit zagen... Ik heb mijn externe harde schijf gewist, ben nu met data resque aan het scannen,daarvoor heb ik met file salvage geprobeerd te scannen, die stopte ermee net nadat hij klaar was met scannen. :o

Ik kon toen zien dat illustrator bestanden allemaal geen naam meer hadden bovendien waren het teksten geworden heb niet kunnen testen of dat uiteindelijk weer bestanden hadden kunnen worden.

Ik vraag me af of het mogelijk is de namen van alle bestanden terug te halen met disc warrior? Is het slimmer dat programma eerst te laten draaien en dan pas data resque?

Heeft iemand hier ervaring mee. Ik hoorde dat ik mijn harde schijf ook kan loskoppelen en aansluiten op een mac met systeem 9 waarop Dr Norton draait omdat die het ook terug kan halen…geeft dat geen beter resultaat?

Ik wil het liefst mijn bestanden zo terug zoals ik ze heb weggegooit :mrgreen: …
tips erg welkom… alvast bedankt :lol: :o

Ik zal je moeten teleurstellen: ik heb toen alles geprobeerd wat op dit en vele andere forums te vinden was, maar heb me er uiteindelijk toch moeten bij neerleggen dat ik alles kwijt was. Wat niet wil zeggen uiteraard dat dit bij jou ook zo zal zijn, maar bij mij heeft het in ieder geval niet mogen baten. Veel succes.