Gegevens niet openbaar op eigen site

Hallo, ik heb een eigen domein en hosting bij een provider van domeinnamen en webhosting. Nu wil ik een back up van mijn Mac gaan uploaden want waarom zou ik al mijn beschikbare ruimte daar niet gebruiken, he? Vraag is alleen, onder welke map is het beslist niet zichtbaar. Ik heb de volgende mappen staan (in Cyberduck): cgi-bin, private en public_html. Iemand advies voor mij?

Ik gok op private........

Denk ik ook, gezien de naam. Enig idee hoe ik dit kan testen?

Nou, niet? Je kan namlijk alleen via de FTP bij private, en verder niet. Je Public_html folder is de map die bereikbaar is via jouwdomein.nl. De private folder is zo niet publiekelijk toegankelijk.

Ik heb op mijn domeinnaam ook nog gegevens staan die ik zelf niet meer kan verwijderen. Sindsdien heb ik die bestanden overschreven, dat kon ik wel maar zet geen prive info meer op me domeinnaam.

[quote:d7e2f7dd1d=“Jeroen Ruiter”]Ik heb op mijn domeinnaam ook nog gegevens staan die ik zelf niet meer kan verwijderen. Sinds dien heb ik die bestanden overschreven, dat kon ik wel maar zeg geen prive info meer op me domeinnaam.

Heeft geen onderschrift! En schrijft onbegrijpelijk Nederlands!
[/quote:d7e2f7dd1d]

Geen touw aan vast te knopen. Het heeft toch geen nut om dergelijke onbegrijpelijke troep op een forum te deponeren.

Als "Ikea" zijn backup met dus waarschijnlijk ook prive info op het internet wil plaatsen ben je toch altijd een stuk kwetsbaarder. Wat ik wil zeggen is dat ik dat ook ooit een keer heb gedaan en daardoor nu bestanden op mijn domeinnaam heb staan die niet verwijderd kunnen worden. Ook de klantenservice van one.com konden niets voor me doen.

Kun je geen beveiligde mappen aanmaken op je webserver (wachtwoord zal dan vereist zijn om map in te zien)? De meeste hostingproviders bieden deze mogelijkheid.

Goed idee om even na te vragen of zij beveiligde mappen ondersteunen. Ga ik morgen gelijk doen!

Ik heb mijn hele adminstratie vorig jaar gedigitaliseerd wat dagen werk heeft gekost. Voor de zekerheid had ik toen een backup op de externe harddisk gemaakt en op een aparte partitie op mijn interne harddisk. Mijn (windows) pc crashte en de externe hd is niet te lezen door mijn Mac. Bij een ander met een windows pc heb ik toen de bestanden van de externe hd teruggekregen maar de schrik zit er goed in.
Als ik alles op site heb kunnen plaatsen, formatteer ik de externe hd naar de Mac format en kan ik deze ook weer gebruiken. Dan heb ik alles 3-dubbel en dat geeft mij toch wat meer rust.

By the way… Ikea is een zij, maar dat mag de pret niet drukken, toch?

Even welkom toch? :D Succes ermee.

Waarschijnlijk volkomen overbodige opmerking maar als je toch prive gegevens op internet zet als backup pak ze dan in (zip, dmg of zo) en beveilig dat met een sterk wachtwoord. Da's ook te kraken maar kost meer tijd & moeite.

[quote:284d35fba6="Sumar"]Da's ook te kraken maar kost meer tijd & moeite.[/quote:284d35fba6]

…en een CRAY supercomputer. Zó belangrijk zal z’n data niet zijn :wink: