Gegevens overzetten naar nieuwe mac? Wat wel/niet migreren?

Voor de goede orde; ik heb er verschillende topics over de migratieassistent gelezen hoor! :)

Ik heb in mijn huidige instellingen/data wat kleine vreemde dingen die ik NIET terug wil in de nieuwe MAC.

Een ervan is rommel van Markspace (com.markspace.callog.calls) waarvan ik geen idee heb waar het vandaan komt.
Het Kolere programma is netjes verwijderd, maar ik kom het steeds tegen in de Mobile.me synchronisatie voorkeuren.
Op internet gekeken hoe dit eventueel te verwijderen, helaas weet ook markspace zelf geen oplossing.

Ik maak dus backups met Backup én met Time Machine
Overweeg ook nog eens de home map “los” te kopiëren.

Maar hoe voorkom ik het mee overzetten van dit soort (libary?) rommel?

Tweede hit:

http://www.google.nl/search?q=com.markspace.callog.calls

GOUDEN TIP, Ijoost THX!!

Ik heb er recentelijk niet meer naar gezocht omdat de nieuwe mac in het vizier kwam, en er (medio mei) geen oplossing voor was.

Nog meer goede tips i.v.m. migreren, danwel schoonmaken van de mac?

Minder troep installeren lijkt me wel een goede tip, dan hoef je het ook niet op te ruimen.

Als het kalf verdronken is....

Ik kom nu een aantal zaken tegen die ik nooit gebruik, zoals Garage Band, Themes van Iphoto en Idvd.

Die laatste vreten 1GB, kan ik daarvan iets weggooien?

1GB op een nieuwe Mac is toch niet bijzonder veel? Maar Garageband moet je sowieso niet overnemen vanaf een backup of zo, maar installeren vanaf de installatie-dvd. Als je die optie overslaat, hoef je ook niets weg te gooien... En dat geldt voor alles waar een installatie-cd of dvd van is.

[quote:cedbbd1605="MCNONAMUS"]Als het kalf verdronken is....[/quote:cedbbd1605]

Welnee, daar is ruim voor het kalf verdronken was al tot vervelens toe voor gewaarschuwd. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wie niet horen wil ontdekt het zelf wel, lijkt me meer gepast.