gegevens overzetten van G3 naar G5

Sinds vorige week een G5 1.8 superdrive, 1.2 Gb Ram, 80/120 Gb HD's gekocht (macstuff). Na morgen met Tiger! Geweldig, want ik werkte op een beige g3 MT, 333 Mhz, 384 Ram met 2 HD's die niet in de G5 kunnen :( Is er een goede handleiding hoe ik met een netwerkkabel (G3 draait op 9.2.2 en heeft geen FW, wel usb) over hoe ik mijn bestanden kan over'tanken'. Stap voor stap voor een OSX.3-beginner?

Groet
Jos

Op de G5 : appelmenu->delen->bestandeling aanzetten ,Netwerk kabel uiteraard er tussen G5 en G3 Op de G3 : Tsja ik moet je eerlijk toegeven dat ik het helemaal vergeten ben hoe het precies moet . Maar je moet volgens mij op in het apple menu zijn en daar zoiets als netwerk kiezen (netwerkbrowser?) en daar zou je je G5 al moeten kunnen zien . Zo niet moet je op het IP nummer van je G5 zoeken (te vinden op de G5 onder appletje/over deze mac/ meer info/netwerk en daar kijken welk IP adres de ethernetkaart heeft gekregen.Dat adres moet je dan op de G3 invullen als je appletje k hebt gedaan ...

en als het goed is kun je vanaf de G3 met je gebruikersnaam en ww gewoon op je G5 komen en daar alle bestanden naar toe kopieren

Dag,

Om vanuit de G3 (i.p.v. uit de G5) te verbinden had ik nog niet bedacht, blij als ik ben met mijn nieuwe aanwinst…
Is me nog niet gelukt; ben nog bezig geweest met install van Tiger. Mooi wel, veel nieuwe dingen, het nut van e.e.a. moet ik nog uitzoeken. Foto’s verkleind meesturen is een aanwinst voor Mail.

De G3 zou inderdaad de 5 moeten kunnen zien, maar het lukt nog niet. Ook maar eens in de archieven van OS 9 support/atikelen duiken, of misschien iemand in dit forum, die er ook ooit mee stoeide.

-Jos