gegevens van oude iPhone naar nieuwe iPhone overzetten

nu we toch allemaal in de ban zijn van de verwachte nieuwe iPhone, heb ik een vraag,
ik heb een iPhone 3g die helemaal vol staat met gegevens, als ik nu straks een nieuwe iPhone mag uitzoeken van T-mobile, kan ik dan die gegevens zo overzetten vanuit iTunes?
dit is mijn eerste iPhone en heb dus geen ervaring met het overzetten naar een nieuwe.
heb wel een aantal keer een backup terug gezet, maar die kan je alleen naar de iPhone terug zetten waarvan die gemaakt is.
heeft hier iemand al ervaring mee en kan hij of zij mij op weg helpen?

thanks

Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik denk dat dit wel gaat lukken =)

je contactgevens enzo zijn toch gesynct met je adresboek? Je muziek en apps met itunes...

Dus als je je nieuwe iphone krijgt, sync je diezelfde playlist, dezelfde contactengroep en dezelfde e-mailaccounts, en je bent klaar.

Zo heb ik t vorig jaar gedaan tenminste.

En toen ik dit jaar op wintersport ging, heb ik mijn oude iphone meegenomen. Op dezelfde manier. Gewoon syncen en gaan. Werkt perfect!

oke, dat moet lukken dan.
hoe zit het met alle apps die erop staan? want die hebben ook eigen gegevens op de iphone staan, hoe krijg ik die over?

thanks

ow..dat weet ik idd niet, nu je dat zegt.

Daar heb ik nooit bij stilgestaan. Ik gebruik vooral apps voor twitter en hyves en noem maar op. Daar log je gewoon opnieuw in en t is weer geregeld. Maar verder (bijvoorbeeld bij spelletjes) weet ik t eigenlijk niet! Niet op gelet :p

Syncen is syncen.
Instellingen van programma's komen ook gewoon mee na opnieuw syncen met een nieuwe iPhone.

Je kan met iTunes een backup maken van je huidige iphone, en die op je nieuwe iphone zetten...

Savegames worden helaas niet gesynct tot zover ik weet. Dus je zult opnieuw moeten beginnen :eek:

oke, nou dan moet het gaan lukken zo te lezen.

bedankt voor de feedback

Na wat Googlen ben ik ook bang dat er geen data van saved games mee komt.
Dat is best een nadeel.

Het schijnt dat [b]AppBackup[/b] daar wel wat mee kan:
http://www.scott-wallace.net/iphone/appbackup

http://developer.apple.com/iphone/library/documentation/iPhone/Conceptual/iPhoneOSProgrammingGuide/FilesandNetworking/FilesandNetworking.html#//apple_ref/doc/uid/TP40007072-CH21-SW10

In principe komt alle data mee, behalve de gegevens die de applicatie als tijdelijk bestempelt door het in de tmp folder te zetten, en de data die als cache gebruikt wordt.

Het kan dus verschillen per applicatie. Ik denk dat het bij de meeste applicaties wel goedgaat.

zoals PurpleStain al aangeeft.

[quote]Je kan met iTunes een backup maken van je huidige iphone, en die op je nieuwe iphone zetten..[/quote]

Mijn Iphone 3GS is ooit door T-mobile vervangen. Middels de backup terugzetten had ik alles weer terug. Moest wel IMEI code veranderen in je account.