Ik heb nu ongeveer bijna een jaar een iPad Air, nooit problemen mee gehad. Tot de laatste tijd. Als ik een aantal films download vanuit de Cloud en ik bijna aan het aantal gb zit wat erop kan dan verwijderd die gelijk alle films maar het aantal gb van die films blijft op die ipad staan terwijl ik dan eigenlijk 16gb heb en één film erop heb staan van 1,5 dan heb ik als bestand gb ook niks meer over eigenlijk heb ik dus al 9gb in gebruik terwijl dat helemaal niet is en ik zou graag films erop willen zetten omdat ik binnenkort naar Thailand vlieg en dan wil ik graag wat te doen hebben.
Kennen jullie dit probleem? Wat kan ik er aan doen? Ik hoop dat jullie mij willen helpen hiermee.
Als je nu die iPad een jaar in gebruik hebt, is het misschien een goed idee om een “back-up (met password en apps back-uppen in iTunes ) en volledig herstel” via iTunes te doen.
Hiermee krijg je weer een fris geïnstalleerde iPad terug welke vaak weer lekker snel is en vele Gigabytes aan overbodige meuk kwijt is.
Wellicht is dan ook bovenstaand probleem verholpen.
Ikzelf heb mij tot gewoonte gemaakt deze procedure regelmatig uit te voeren.
Afhankelijk van hoeveelheid apps ben je hiervoor ongeveer een uurtje druk.
Ps voordat je bovenstaande doet, is het ook verstandig om eerst te zorgen dat je een recente iCloud Back-up hebt gemaakt.
Gaat het op een of andere manier mis met iTunes dan heb je ook die iCloud Back-up achter de hand.
Ten eerste, je apparaat uit en aan zetten (knop aan de bovenkant ingedrukt houden totdat “zet uit” verschijnt en naar rechts swipen, dan weer aanzetten).
Ten tweede kan je naar je instellingen gaan en dan bij algemeen → gebruik → beheer opslag. Daar staat waarschijnlijk de app waarmee je download bovenaan klik op die app en verwijder dan de gegevens van de app.