gehackt???

he mensen Ik heb een streamload.com account met daarop wat bestandjes. Je hebt bij streamload een download limiet van 100mb per maand. Nu heb ik de hele maand bijna niks gedownload. Ik wou gisteren een bestandje download maar hij gaf aan dat men 100 mb op waren. Ik keek toen naar het rapport met wat er allemaal gedownload was en ik kwam tot de ontdekking dat een liedje om 2:35pm 27 keer gedownload is. Ik heb dit natuurlijk niet gedaan kan dit betekenen dat ik gehackt ben?

alvast bedankt Sam

PS: niemand heeft mijn wachtwoord

Mail de beheerders van streamload, en vraag of je inzage in de logs mag hebben. Uiteraard het hele verhaal even uitleggen.

oke bedankt voor je reactie ik zal wel eens proberen om een mailtje in elkaar te draaien.

Als je een reactie hebt gekregen van de beheerder, wel even vertellenw at er aan de hand was he :P

Ik heb de mensen nog niet gemaild ik heb alleen wel dit gevonden. Hier zie je het ip nummer van de downloader.

[img:d2bc17e9a6]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=6749[/img:d2bc17e9a6]

om een plaatje uit het forumalbum te plaatsen moet je album_page.php? vervangen door album_pic.php?. is het getoonde ip adres jouw eigen of van iemand anders? heb je ergens op een andere computer bijv school ingelogd en heb je toen niet uitgelogd?

daan.

[quote:08b1999ac5="hansenonline"]om een plaatje uit het forumalbum te plaatsen moet je album_page.php? vervangen door album_pic.php?. is het getoonde ip adres jouw eigen of van iemand anders? heb je ergens op een andere computer bijv school ingelogd en heb je toen niet uitgelogd?

daan.[/quote:08b1999ac5]

Het is niet mijn ip. Ik log op school wel eens in maar hij bewaart geen cookies dus moet ik altijd opnieuw inloggen op school.

Sam

PS bedankt voor de tip bij dat plaatje

ip 212.182.164.177

tis van tiscali, een dsl verbinding.

helaas is ie niet online, dan is te achterhalen welk os ie draait.

obi

[quote:c0c6f4e1eb="Obi"]ip 212.182.164.177

tis van tiscali, een dsl verbinding.

helaas is ie niet online, dan is te achterhalen welk os ie draait.

obi[/quote:c0c6f4e1eb]

hoe dan??

nmap, ntop oa.

er zijn genoeg unix programmas aanboord van osx om allerlei zaken over je netwerk verbinding uit te zoeken. Ze werken allemaal vanuit de terminal, maar er zijn ook GUI’s voor deze programma’s.
Geavanceerde programma’s zoals macanalysisX zijn in staat om op straatnivo het adres van de server te achterhalen en als er een webcam in de buurt is te verbinden met die webcam.

een goede start is apple’s eigen network uitlity.

obi

Ben je draadloos aan de gang? 8)

[quote:c77f38167a="Obi"]nmap, ntop oa.

er zijn genoeg unix programmas aanboord van osx om allerlei zaken over je netwerk verbinding uit te zoeken. Ze werken allemaal vanuit de terminal, maar er zijn ook GUI’s voor deze programma’s.
Geavanceerde programma’s zoals macanalysisX zijn in staat om op straatnivo het adres van de server te achterhalen en als er een webcam in de buurt is te verbinden met die webcam.

een goede start is apple’s eigen network uitlity.

obi[/quote:c77f38167a]

jezus ik vind je nu al een held

[quote:2d31ed8f74="Dbakker"]Ben je draadloos aan de gang? 8)[/quote:2d31ed8f74]

nee ik niet Ik heb wel alleen een keer ingelogd bij een vriend die wel draadloos internet. Ik weet bijna 100 procent zeker dat zijn netwerk bevieligd is maar ik zal het eens na vragen.

PS: ik weet zeker dat ik daar heb uit uitgelogd

maar toch bedankt
Sam

Misschien is dat het ip van (jou) proxy-server die iedereen gebruikt?!

[quote:c5124cfcc7="sammerman"]Ik log op school wel eens in maar hij bewaart geen cookies dus moet ik altijd opnieuw inloggen op school.[/quote:c5124cfcc7]

Inloggen op persoonlijke pagina’s vanaf openbare computers is NOOIT slim, zeker niet op scholen, internet cafés etc. Misschien heeft een ‘grappige’ mede-scholier wel een keystroke-logger op de betreffende computer gezet, waarmee fijn al je url’s, usernames en wachtwoorden worden opgeslagen / doorgegeven.

[quote:c4f072d0d5="Cybermac"]Misschien is dat het ip van (jou) proxy-server die iedereen gebruikt?![/quote:c4f072d0d5]

sorry maar ik weet niet hoe ik dat moet weten. Ik heb er niet zoveel verstand van. Kun je me uitleggen hoe ik hier achter kom

[quote:c6bdc079f3="iRuben"][quote:c6bdc079f3="sammerman"]Ik log op school wel eens in maar hij bewaart geen cookies dus moet ik altijd opnieuw inloggen op school.[/quote:c6bdc079f3]

Inloggen op persoonlijke pagina’s vanaf openbare computers is NOOIT slim, zeker niet op scholen, internet cafés etc. Misschien heeft een ‘grappige’ mede-scholier wel een keystroke-logger op de betreffende computer gezet, waarmee fijn al je url’s, usernames en wachtwoorden worden opgeslagen / doorgegeven.[/quote:c6bdc079f3]

installeren op die computers is niet mogelijk maar je kunt gelijk hebben. (ook al denk ik van niet ik ken de mensen die het bij mij op school regelen erg goed) Maar bedankt voor de tip.

[quote:e6b0304e0d="sammerman"][quote:e6b0304e0d="Cybermac"]Misschien is dat het ip van (jou) proxy-server die iedereen gebruikt?![/quote:e6b0304e0d]

sorry maar ik weet niet hoe ik dat moet weten. Ik heb er niet zoveel verstand van. Kun je me uitleggen hoe ik hier achter kom[/quote:e6b0304e0d]

Je kijkt gewoon in de voorkeuren van Safari of Firefox naar het adres van je proxyserver. Dat staat meestal ergens bij de voorkeuren. Als het een IP-adres is dan ben je er.
Als het een gewone domeinnaam is dan kan je 't best nog eens laten vertalen in de netwerk utility van apple of gewoon nslookup proxyservernaam intypen in de terminal