Gehele bibliotheek verplaatsen; hoe?

Ik heb nu alle muziekbestanden op een externe harde schijf staan. Deze gaat weg.

Tijdelijk moet ik al mijn bestanden, waaronder de muziekbestanden, op de interne schijf zetten.

Ik heb een gehele bibliotheek waarin alles beluisterd en juist getagged is en wil dit uiteraard niet kwijtraken.

Hoe kan ik dit op de juiste manier verplaatsen?

Deze vraag komt zeker voor in de top 5 meest gestelde vragen hier op het forum.. :P

Gewoon de map ‘iTunesmusic’ in zijn geheel kopiëren naar de plaats van bestemming :smiley:

Dit lijkt me niet het goede antwoord, aangezien de muziek op dit moment niet in die map staat, maar op een andere partitie 'muziek'.

De iTunes bibliotheek heb je sowieso nodig voor het behouden van de rankings, en aantal malen beluisterd etc... Maar deze bib zal je niet moeten verplaatsen. Verder zul je jouw muziek-bib ook moeten kopiëren naar een (voorlopig) andere locatie.

Of het gaat werken weet ik niet, maar je kan proberen de schijf waarop je de muziek gaat zetten dezelfde naam te geven als de schijf waar de bestanden op stonden. Ook zou ik dezelfde locatie behouden, dus zodat de mappenstructuur hetzelfe blijft.

Je kan dit misschien eerst eens testen door de oude hdd af te koppelen, en de nieuwe -met de muziek- aan te sluiten met dezelfde naam.

Het is nogal verwarrend qua antwoorden. Volgens mij lopen jullie langs elkaar heen.

Op de partitie MUZIEK heb je een map staan. Deze map heet iTunes?
In die map staat neem ik aan een map iTunes Music.

Staat er nog meer in die map?
Zo ja, noem dan eerst die bestanden hier.
Die zijn essentieel.