gehele ipod hd kopieeren

Hallo beste iedereen,

mijn Ipod is gaar dus die gaat zo naar apple. maar ik heb er nu zo een mooie bibliotheek opstaan + meer dat ik graag mijn complete ipod hd inhoud even naar mijn powerbook zou willen kopieeren zodat ik die straks op mijn nieuwe ipod zo weer terug kan zetten, hoe doe ik dat?

Al de iPod nog wel werkt, aansluiten op je Mac, en een kloon maken met bijvoorbeeld Carbon Copy Cloner...

ja hij werkt nu weer wel eerst kreeg ik hlee tijd uitroeptekentje of de ipod bleef zich aanzetten, hd geluid komt op hele harde tik en weer opnieuw en dat waren loopjes van 8 seconden ofzo maar wonder boven wonder doet hij het weer even

is at programma gratis?

Ja, Carbon Copy Cloner is gratis.

Download hem hier:
http://www.bombich.com/software/ccc.html

Kies bij Bron Disk je iPod, en bij Doel disk je harde schijf, of externe schijf. Klik vervolgens op voorkeuren, en zet daar een vinkje bij “maak schijfkopie bestand aan op doel”. Nu wordt er een disk-image gemaakt, en deze wordt op de schijf gezet die jij hebt gekozen.

Ik begon al helemaal te juichen, maar te vroeg.

heb 'm erop staan alleen hij ziet mijn ipod niet. alleen mijn lacie schijf en mn interne schijf.

heb itunes uitstaan en de ipod is gewon een harddisk hier in mijn finder, staat er gwoon tussen. wel met het icoontje van verboden toegang in z’n displaytje.

Vreemd, Carbon Copy Cloner zou hem moeten zien, ik zie mijn iPod ook gewoon in Carbon Copy Cloner....

Welke versie van OS X heb je ?

probeer het programma iPodRip eens. [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20083]http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20083[/url]

iPod rip kan enkel muziek van de iPod halen, niet de gehele mappenstructuur, aangezien deze ook mee moet omdat er ook data op staat.

ik heb 1.4.2 nieuwste dus.

vind het heel raar allemaal ik zal hem eens rebooten mijn powerbook

hij stond alweer 17 dagen aan :)

Maar reboot wil ook niet helpen hij weigert mijn ipod te herkennen, dan moet ik misschien toch maar een programmatje vinden wat gewoon al mijn muziek alleen maar in een keer naaar een andere locatie kopieert zodat die bij elkaar staat dat werkt namelijk ook wel. Wat is daar heel makkelijk voor? ipod rip van hierbovne heel geschikt of niet?

[quote:2d3105ec3f="unSOUND"]iPod rip kan enkel muziek van de iPod halen, niet de gehele mappenstructuur, aangezien deze ook mee moet omdat er ook data op staat.[/quote:2d3105ec3f]

is er beter alternatief dan?

Lees de andere posts uit het topic eens... :wink:

oke sorry, toch bedankt.

ik snap iets niet ik kan bij bron hardeschijf of ipod kiezen maar bij doel alleen ipod dus geen hardeschijf

je zou kunnen proberen om een image kopie van je ipod te maken mbv het (terminal) dd commando

• Ipod connecten
  • Terminal opstarten:
  • het ‘mount’ commando geven
  • uitvinden wat de ‘disk’ aanduiding is voor je ipod
    ( moet zoiets zijn als /dev/disk3s0 … (in mijn voorbeeld ) )
  • om de gehele image te maken (en niet allen een enkele ‘slice’ (partitie)) moet je de naam ombouwen tot : /dev/rdisk3

let op de ‘r’ en het verdwijnen van de sX stukje …

• nu geef je het volgende commando

sudo dd if=/dev/rdisk3 of=/Users/Shared/mijn-Image

if staat voor input file of staat voor … (nou ja dat valt wel te raden)…

LET hierbij wel op … de outputfile die je bij “of=” aangeeft wordt zonder pardon overschreven, geef hier dus een niet bestaande filenaam op in een directory met voldoende ruimte (minimaal zo groot als je ipod dus)./

het voorbeeld hieronder wordt een image bestaand van mij iriver H300 aan in de /Users/Shared directory aangemaakt:

unknown:~ dhawk$ [color=red:3ab90ccdfa]mount[/color:3ab90ccdfa]

/dev/disk0s9 on / (local, journaled)
devfs on /dev (local)
fdesc on /dev (union)
<volfs> on /.vol
/dev/disk1s2 on /Users/dhawk (local, nodev, nosuid, journaled)
/dev/disk3s1 on /Volumes/H300 (local, nodev, nosuid)

unknown:~ dhawk$ [color=red:3ab90ccdfa]ls -l /dev/rdisk3[/color:3ab90ccdfa]
crw-r----- 1 dhawk operator 14, 13 Aug 16 21:12 /dev/rdisk3

[color=red:3ab90ccdfa]sudo dd if=/dev/rdisk3 of=/Users/Shared/H300Image[/color:3ab90ccdfa]

oh … en het terugplaatsen op je nieuwe ipod gaat op een zelfde manier …

verwissel hier de if= en of= files…

LET op : er is een kans dat je een andere /dev/rdiskX moet kiezen (check dus opnieuw met mount
of het hetzelfde is)

[color=red:3ab90ccdfa]sudo dd if=/Users/Shared/H300Image of=/dev/rdisk3[/color:3ab90ccdfa]

Nog even dit:

• dd en zeker in combinatie met sudo is een gevaarlijk commando (let dus op wat je intypt)
  • als de grootte van je nieuwe ipod kleiner is dan de huidige dan gaat het niet goed…
  • als de grootte van je nieuwe ipod groter is, zal het denk ik wel werken, maar mis je de extra ruimte

good luck

[quote:ad7756c384="I-Joris"]ik snap iets niet ik kan bij bron hardeschijf of ipod kiezen maar bij doel alleen ipod dus geen hardeschijf[/quote:ad7756c384] Blijkbaar is dit voor iedereen anders... :sealed: wellicht moet je eerst bij de voorkeuren aangeven dat je een schijfkopie-bestand wilt maken, anders zou hij het systeem gaan overschrijven, en daarom kun je waarschijnlijk de harde schijf niet kiezen.

Ik kan wel een kloon van mijn iPod naar mijn harde schijf maken, maar de topicstarter kan de iPod niet eens als bron kiezen…

Het gaat om de muziek toch? Daar is een heel ingewikkelde methode voor om die in z'n geheel op de computer te zetten.

1: Doe de kabel in de iPod en zorg dat hij verschijnt op je bureaublad
2: Open de iPod en klik op een map, maakt niet uit welke, maar klik erop zodat hij blauw word
3: Druk appeltje en A tegelijk in
4: Druk appeltje en C tegelijk in
5: Maak een nieuwe map aan op het bureaublad (of ergens anders) (Appeltje - N)
6: Open de zojuist gemaakte map
7: Druk appeltje en V tegelijk in

----even wachten------

Tadaa, de volledige mappen structuur met bestanden (alle zichtbare) op je computer.
Anyways, het was al gelukt geloof ik, maar ik dacht ik post het toch nog even.

[quote:e216cf0193="vriesela"]Het gaat om de muziek toch? [/quote:e216cf0193] Nee.

[quote:e216cf0193=“sirtimo”]Maar ik heb er nu zo een mooie bibliotheek opstaan [b:e216cf0193]+ meer[/b:e216cf0193] dat ik graag mijn [b:e216cf0193]complete ipod hd inhoud[/b:e216cf0193] even naar mijn powerbook zou willen kopieeren zodat ik die straks op mijn nieuwe ipod zo weer terug kan zetten, hoe doe ik dat?[/quote:e216cf0193]

De complete inhoud gaat niet op die manier, omdat je zit met een aantal onzichtbare mappen, en een aantal mappen waar alleen het systeem aan mag komen. Dus zelfs al sleep je die via de finder over, werken ze straks nog niet op de iPod, omdat de finder de rechten heeft veranderd. Daarom moet je eigenlijk werken met een kloon van de HD.

Ok, mijn fout dan.