geheugen bijsteken

Een kort vraagje: Is het moeilijk om zelf geheugen bij te steken in een Powerbook of laat ik dat beter aan de mensen in de winkel over? Een vriend van mij z'n powerbook is stuk en ik zou eventueel zijn geheugen overplanten, is dit een haalbare operatie?

Op onderstaande link moet je kiezen voor de juiste Powerbook en dan krijg je PDF'jes en soms ook filmpjes over het hoe en wat.

http://www.info.apple.com/usen/cip/index.html

Geheugen bijsteken op een powerbook is de eenvoud zelf: open je keyboard doormiddel van de twee lipjes die zitten tussen "ESC" en "F1" en "F8" en "F9" in de richting van je trackpad te drukken. Als je gelijktijdig je nagels tussen de lipjes en je PB zet dan kan je het toetsenbord zo oplichten. Midden onder zie je dan de bankjes met RAM zitten. Even de lipjes aan de zijkant openbuigen en je kan de RAM er zo uittrekken of weer in zetten. Toetsenbord naderhand weer terug duwen wijst ook zichzelf. Zet natuurlijk wel even je PB helemaal uit voordat je hieraan begint!! :P

Wat een mooie site trouwens die LucasRaggers daar in zijn reaktie vermeld! Errug handig!

euh ... volgens de .pdf uit de eerste repliek moet men dat geheugen langs onder inbrengen .... of gaat het langs beide kanten?

Hou die dan maar heel even vast. Statische ontlading is best aan te raden. Niet een wollentrui aan doen.

Frits

www.fotonetwerk.nl