Geheugen bijvullen; Kingston goed?

Hoi,

Ik ben nu al de hele tijd wat aan het vakantie-werken, en wil wel een beetje investeren in wat geheugen voor mijn macjes, maar vooral voor mijn PowerBook!

Het is een 15" 1,67Ghz pb, met alleen het standaard 512mb geheugen!
Nu kan ik hier bij de locale pc-boer/Apple authorized receller Kingston geheugen kopen, voor, wat mij lijkt, een goede prijs!
Want Kingston geeft toch levenslange garantie hé?

Voor de pb: 512mb : €79,84
1GB : €145,84

voor mijn iMac G5: 1GB (zit al één latje van 1gb in) : €133,40

Of zouden de prijzen nog zakken in de nabije toekomst?

Met merk en prijs lijkt mij weinig mis. Ga vooral voor die 1 GB extra in de Powerbook: dat scheelt echt een slok op een borrel. Of eigenlijk een borrel op een slok. :wink:

Maar ik heb maar 1 slot vrij zeker? Dus 1,5gb is het maximum?

En is het niet waar (wat ik ooit heb gehoord) dat het het beste en snelste is als je 2 keer hetzelfde latje steekt?

En scheelt het zoveel als je één gig of anderhalf hebt?

[quote:5014a459c8="DEform"]Maar ik heb maar 1 slot vrij zeker? Dus 1,5gb is het maximum?

En is het niet waar (wat ik ooit heb gehoord) dat het het beste en snelste is als je 2 keer hetzelfde latje steekt?

En scheelt het zoveel als je één gig of anderhalf hebt?[/quote:5014a459c8]

Ja.
Ja.

Nee. Alleen voor PowerMac G5 (verplicht zelfs). Interleaving wordt niet gedaan op een iMac of PowerBook.

Ja.

[quote:6967da0890="DEform"]Maar ik heb maar 1 slot vrij zeker? Dus 1,5gb is het maximum?

En scheelt het zoveel als je één gig of anderhalf hebt?[/quote:6967da0890]

Als het goed is, is alleen het bovenste slot leeg (tenzij er 2x 256 inzit). Je kunt ook het geheugen in het onderste slot (laten) vervangen, maar volgens mij gaat dat een stuk lastiger. Maar 1,5 GB is wel genoeg, hoor. En nee, het maakt echt niet uit of je 2 keer hetzelfde ‘latje’ in de PB zet. Of het verschil tussen 1 en 1,5 GB merkbaar is, hangt af van de programma’s die je draait en of je meerdere gebruikersaccounts tegelijk open hebt.

Ahzow! Bedankt alvast!

Ik ga eerst mijn pb boosten! Mijn iMac is mij snel genoeg met één latje van 1gig!

Tja, meerdere accounts heb ik niet, ik ben de enige gebruiker op mijn PB!
Maar ik heb wel altijd mail, ie, safari, adium, ical, adresboek, word, filemaker, dreamweaver, photoshop en iTunes open staan!
En als ik dan iPhoto wil openen (wel +6000 afbeeldingen) duurt het wel zéér lang!
Dus dan zal het me wss wel goed doen!

En ik het gisteren ook moeten werken, en hier was het feestdag, dus dubbel betaald!
Money well spend!!

Ik ben binnenkort ook van plan om geheugen van mijn 12" PowerBook te upgraden van 640 MB naar 1 GB :)

Dus laat ons je results horen 8)

waar het je het tegen die prijs gevonden?

[quote:527e6b0fba="DEform"]Maar ik heb maar 1 slot vrij zeker?[/quote:527e6b0fba] Controleer dat zelf via Systeemprofiel. (Apple Menu > Over deze Mac > Meer info...)

Dan zie je precies hoeveel geheugen je hebt en in welke slot het zit.

Idd, ik heb één slot vrij, in het ander zit 512mb! Dan ga ik er één gig bijproppen!

De prijzen zijn afkomstig van Beva Soft in Neerpelt!
Ze zijn wel ex. BTW hé, mijn vader is zelfstandig, dus ik vraag altijd een factuurtje, en de btw krijg ik terugbetaald van ma!

Kijk eens bij Mail-a-Mac. Door kost 1 GB voor de PowerBook € 115,- ex. BTW. Snel verdiend.

Ja, maar dan komt er €18 bij voor de verzending, dus dan zit je aan €133! En dan moet het nog VEILIG via de post hier raken, en ik weet niet welk merk dat het is!

Dan rij ik liever 3min naar Neerpelt, moest er dan iets aankomen krijg ik gewoon een nieuw!
En ik heb daar zelfs mijn 2 x 512 mogen inruilen voor 1 x 1024mb (iMac) mits een bijbetaling van €11!

Dus ben redelijk goed gezien in die winkel!

Hoi,

Dat is zeker geen slechte deal.

Groet,
Sander.

Hoe goed Kingston ook is, mixen van RAM modules inzake snelheid kan bij sommige Macs voor problemen zorgen. Kijk eens in het systeemprofiel welk type er al ingebouwd zit.

[quote:cbad07168e]SODIMM0/J25LOWER:

Grootte: 512 MB
Type: DDR SDRAM
Snelheid: PC2700U-25330 [/quote:cbad07168e]

Dat staat er, niets info over het merk of zo!

[quote:c440fb9177="DEform"]Dat staat er, niets info over het merk of zo![/quote:c440fb9177]

Het merk is niet zo belangrijk. Wel belangrijk is dat de modules van dezelfde snelheid zijn.

Ik heb heel dezelfde pb als DEform.. Ik laat er morgen 512mb bijsteken.. En hier betaal ik 67euro voor.. Dit lijkt me toch wel een scherpe prijs. En ze steken het ram gratis in mijn pb :D

Ja, scherpe prijs! Is dat btw incl.? En van welk merk? Met garantie?

Ik heb mijn gig’je besteld!

[quote:cdee4609f7="DEform"]Ja, scherpe prijs! Is dat btw incl.? En van welk merk? Met garantie?

Ik heb mijn gig’je besteld![/quote:cdee4609f7]

Ja, btw incl. Merk weet ik niet precies maar maakt volgens mij niet echt heel veel uit en met garantie…

[quote:4cbe1cdbd9="Matthi"]Ik laat er morgen 512mb bijsteken.. En hier betaal ik 67euro voor.. Dit lijkt me toch wel een scherpe prijs.[/quote:4cbe1cdbd9] Ik betaalde afgelopen vrijdag 63 euro voor een 512 module van Corsair...