Geheugen conflict G4 dual

Ik heb onlangs het geheugen van m'n G4 dual 1.25 uitgebreid. Na deze uitbreiding werd de Mac erg onstabiel, vastloper op vastloper. In eerste instantie heb ik niet aan een geheugenconflict gedacht en heb zo ongeveer alles hersteld, opnieuwe geinstalleerd wat mogelijk was. Ook Apple's hardware test gaf geen problemen bij de geheugentest. Uiteindelijk opnieuw begonnen met het standaard geleverde(Livetime) geheugen en toen geen problemen meer.Na installatie van de andere geheugen dimms weer problemen wat er op wees dat er een conflict was tussen de twee soorten (PC2700 DDR333) geheugen. Conclusie, ik was min of meer verplicht om het duurdere livetime geheugen te kopen.(er zaten vanaf de dealer al dimms in dus.....) Is er iemand met een zelfde ervaring?

Zelf nooit last van gehad, maar er zijn erg veel klachten als deze. Het enen geheugen is het andere helaas niet. Je hoeft niet speciaal Livetime geheugen te hebben, maar het kan geen kwaad om bij de betere computerwinkel geheugen aan te schaffen. D.w.z. Kingston, Southland, Aeon.

Het kan natuurlijk je geheugen zijn. Als je het er uit haalt en de boel is weer stabiel heb je bingo.

De echte problemen met geheugen zitten vooral in de G5 en de powerbook / iBook.