geheugen emac

op www.chipmunk.nl/Uitbreiden/eMac.html staat :

Geheugen voor de 1,25GHz modellen

Het geheugen is eenvoudig te installeren. De machine heeft twee sleuven voor geheugenmodules. Het werkgeheugen is uit te breiden tot maximaal 1GB (1024MB) door al het huidige geheugen te verwijderen (zodat u twee sleuven tot uw beschikking krijgt) en dan twee geheugenmodules van 512MB te plaatsen. Aan de onderkant van de machine maakt en met een schroevendraaier een luikje open waar de geheugensleuven achter verstopt zitten.

Model
Art#
Prijs

256MB DIMM geheugen (DDR400) voor eMac
A-9304
€ 52,00 ex BTW

512MB DIMM geheugen (DDR400) voor eMac
A-9303
€ 96,00 ex BTW

1024MB (1GB) DIMM geheugen (DDR400) voor eMac
A-9313
€ 230,00 ex BTW

ze zeggen dat het maximum geheugen 1 gb is ( 2x512 ) maar als laatste bieden ze een 1 gb dimm aan ??? dat zou dus willen zeggen dat als je er zo 2 insteekt dat je 2 gb ram hebt ??? ofwat ??,

ik weet niet wat voor type EMac je hebt, misschien dat de volgende pagina een oplossing van het vraagstuk kan brengen:

http://www.info.apple.com/support/applespec.html

daar staan de drie versies op, dus er zal wel verschil zitten in de hoeveelheid geheugen een ieder kan herbergen… :?

het was altijd maximum 1 GB ram maar omdat chipmunk 1 van 1 gb verkoopt dacht ik : dat zal wel werken en als je daar er dus 2 van insteekt heb je 2 GB ram dacht ik ...

je kan het natuurlijk altijd proberen, maar ik denk dat het goedkoper is om er even een telefoontje aan te besteden :)

Ik denk niet dat dit foefje zal lukken Het moederbord van de eMac moet nl. compatibel zijn met 1gig sleuven en ik geloof niet dat dit het geval is. (dat van dat compatibel mobo vs. geheugen heb ik mij ook maar laten vertellen)