Geheugen G3 BLUE&WHITE ???

Hallo,

Ik ben nog bezitter van een G3 B&W 300 MHZ en had een schijfje geheugen besteld van 512 MB ram, wanneer ik dit inplug, zegt men mac dat het maar een schijfje van 256 MB is,
kan men mac die 512 soms niet aan? Of moet ik ergens eerst een (firmware)update doen? heb het geprobeert in combinatie met men andere geheugen en met het nieuwe schijfje appart !

Alvast bedankt voor jullie reactie
Groetjes
Denief

G3 B&W 300 MHZ - 384 MB RAM - 80 GB HD - OS 10.2.1

Volgens mactracker kan er maximaal 1 gig, maar misschien alleen maar met 4 265 kaartjes?

is het wel een G3 b/w compatibel balkje welke je wilt installeren?

welk merk is het?  

ik draai 384 mb op mijn b/w en wil binnenkort de upgrade naar een Zif G4 maken…

mk

Normaal zou het balkje compatibel moeten zijn, er staat namelijk 1xSD512-G3/BW op de verpakking, op het balkje zelf zie ik hynix als merk staan.

reacties & tips blijven welkom

Greetz
Denief

[quote:post_uid0="Denief"]Normaal zou het balkje compatibel moeten zijn, er staat namelijk 1xSD512-G3/BW op de verpakking, op het balkje zelf zie ik hynix als merk staan.

reacties & tips blijven welkom

Greetz
Denief[/quote:post_uid0]
512MB modules werken niet in G3 BW en G4 Yikes.

groet,

Roland

[url=http://www.xlr8yourmac.com/G3-ZONE/yosemite/index.html]B&W G3[/url]

gewoon even hier kijken.

[quote:post_uid0="mailking"] ik draai 384 mb op mijn b/w en wil binnenkort de upgrade naar een Zif G4 maken....[/quote:post_uid0] Beige G3, B&W G3 and G4/PCI models have a memory controller that cannot fully address memory chips more dense than 128megabit - so 256MB modules must be made of sixteen 128megabit modules, not eight 256megabit modules.

Heb je hier wat aan?

Bedankt allemaal,

Blijkbaar zal die 512 mb dus niet lukken?
we zullen het proberen terug te brengen naar
da leverancier, en mschn best sparen voor een nieuw macje,
al kan de ik met de huidige natuurlijk nog een tijdje voort !! :wink:

Thanx & greetz
Denief