geheugen latje

misschien een beetje domme vraag, maar kan nergens een antwoord vinden.

kan ik het ram-geheugenlatje uit mijn ibook, straks gebruiken in de nieuwe imac g5?
of moet je dan weer een ander latje aanschaffen?

alvast bedankt!

je zult een nieuw latje moeten kopen

Ik ga er even van uit dat je een witte iBook hebt.

Hier zit het volgende geheugen in:
PC100 144-pin SO-DIM

In de iMac G5 moet:
PC3200 (400-MHz) DDR SDRAM

Dat is niet hetzelfde en je kunt je iBook geheugen dus niet gebruiken.

Wat voor een ibook heb je? Clamshell / IceBook / iBook G4 ?

Lijkt me niet zo... :roll: Ik weet natuurlijk ook niet over welke iBook het gaat.

Kijk eens even naar de specs: http://www.macstuff.nl/prijslijst-geheugen.html
De iMac G5 heeft wat snellere geheugens nodig.
En dan ook: in de G5 moet het geheugen met identieke paren worden uitgebreid. Schaf er dan dus altijd 2 stuks van aan, liefst van gelijke series.

:finderoud:

Het maakt geen zak uit wat voor iBook je hebt. Een iBook heeft maximaal PC133 SDRAM. Een G5 heeft zoals eerder gezegd PC3200, wat op 400MHz draait. Alleen de PowerMac G5 1.6GHz heeft PC2700, dat op 333MHz loopt.

Je moet gewoon bij de PC boer op de hoek een strippie kopen, bij Apple is het veel te duur.

ik heb een ibook g3 900mhz. helaas begrijp ik dus dat ik een nieuw latje aan zal moeten schaffen. alvast bedankt voor jullie snelle reacties!!! thanx

[quote:382cd4c0e3="aToMac"]Je moet gewoon bij de PC boer op de hoek een strippie kopen, bij Apple is het veel te duur.[/quote:382cd4c0e3]

Zorg wel dat je recht van retour hebt, want de G5’s zijn zéér gevoelig voor de kwaliteit van de RAM.

[quote:fdeba56263="Dick de Roos"] De iMac G5 heeft wat snellere geheugens nodig. En dan ook: in de G5 moet het geheugen met identieke paren worden uitgebreid. Schaf er dan dus altijd 2 stuks van aan, liefst van gelijke series.

:finderoud:[/quote:fdeba56263]

Even een kleine correcte, de iMac G5 heeft idd sneller geheugen nodig, maar het is enkel in de PowerMac G5 dat je het geheugen in paren moet installeren. In de iMac kan je perfect 512 mb bijprikken bij de bestaande 256 (standaard config)