geheugen module voor Imac 400 mhz

:) Mijn vrouw heeft een Imac 400 mhz, en wil het geheugen van deze Imac uitbreiden. Nu kunnen we een module kopen van 256 mb, maar dat is er 1, moeten er geen 2 in?

Omdat de Imac nu ook 2 modules heeft van 64 mb per stuk. In mijn G5 moeten er wel 2 in!!

Graag jullie comment?

Herman

In de G3/400 iMac hoeft het geheugen niet per twee geplaatst te worden. Dat is typisch iets voor de G5 alleen. Ook in een G4 maakt het niet uit.

Herman,

Er kan maximaal 1 GB geheugen in. En maximaal 2 modules. Maar ze hoeven niet allebei gevuld te zijn.
Als je er 1 maximaal wilt gebruiken dan gaat er 512 MB module in. 256 MB kan ook.

PC100 3.3 Volt 168 Pins SDRAM gaat erin officieel.
Volgens mij kan er ook PC 133 geheugen in (dat heeft met de snelheid van de bus te maken). Je benut dan niet de snelheid die het soort geheugen aan kan alleen het zal wel goedkoper zijn omdat dat een gangbaardere snelheid is tegenwoordig.

Succes.

Volgens mij kan je 1x 64 Mb laten zitten en de andere vervangen door de 256 Mb. Kom je totaal uit op 320 Mb. Kijk ook even op bij de Apple store: [url=http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/91509/wo/pA573maPEBlr24xTJBn1rv3NdYB/0.0.11.1.0.6.13.0.5.1.3.0.5.1.16.1.1.0]de link van de Apple Store[/url] Daar kies je de iMac die je hebt, en dan kan je zien welk geheugen je nodig hebt. Bovendien kan je kijken bij Mail-a-Mac: http://www.mailamac.nl/shop/index.php selecteer daar "geheugen" en dan kan je ook daar je zien wat je maximaal kan gebruiken. Ik moet zeggen, dat de Apple Store wel voorzichtiger is dan Mail-a-Mac. In mijn geval adviseerde Apple Store maximaal 256 Mb (2x 128) en Mail-aMac op 512 Mb. Ik weet niet waarom dat verschil er is. Als het geen kwaad kan had ik zelf ook liever 512 gehad, maar ja toen had ik al 128 Mb bij Apple store besteld (ook niet zo slim, want Mail-a-Mac is goedkoper, maar dat wist ik toen ook nog niet)

[mod:cf3e475c01=“tiny”] Ik heb de link even aangepast want die drukte de hele pagina uit haar verband. Het is handig om de ‘URL-tag’ hiervoor te gebruiken. Zie hier voor een compleet overzicht van de codes en het gebruik ervan. [/mod:cf3e475c01]