geheugen niet te zien in systeemprofiel

Heb net nieuw geheugen geplaatst in DIMM4/J41 en DIMM5/J42. De eerste 4 sleuven zijn al gebruikt. In mijn systeemprofiel is er alleen niets van te zien en hij geeft dus aan dat ie leeg is. Ik heb een G5 powermac. Herkent iemand dit probleem?

Waar heb je je geheugen gekocht / wat voor merk is het? Ik had hier een PowerBook staan waar in Systeemprofiel geen Serienummer van te zien was. Op een gegeven moment ook geen Airportkaart meer, maar dat kwam door een kapot moederbord. Niet om je bang te maken hoor. :|

Maar je PowerMac doet het nog prima? Zie je bij ‘Over deze Mac’ (via Appletje links bovenin) wel hoeveel geheugen er in zit?

[quote:0154ec7d42="Nens"]Heb net nieuw geheugen geplaatst in DIMM4/J41 en DIMM5/J42. De eerste 4 sleuven zijn al gebruikt. In mijn systeemprofiel is er alleen niets van te zien en hij geeft dus aan dat ie leeg is. Ik heb een G5 powermac. Herkent iemand dit probleem?[/quote:0154ec7d42]

Is wel belangrijk over welke G5 je het hebt, aangezien je geheugen in een specifieke volgorde moet plaatsen.

Anders even een fototje maken van je huidige geheugenconfiguratie op het moederbord :wink:

klinkt als een verkeert geheugen probleem. Waarschijnlijk heb je trager geheugen geplaatst, dan nodig is voor je mac. Verder kan het ook voorkomen dat je dubbele banken moet gebruiken en geen enkele.

Ik heb 4x 512 mb geheugen geplaatst, gekocht bij de Applestore in Amsterdam. Als merknaam staat erop MagicRAM. Ik heb ze er vanuit het midden per twee ingezet. De buitenste twee ziet ie dus niet. Is een van die twee misschien stuk?