Geheugen okay, - maar tweedehands?

Op [url=http://www.tweedehandsmac.nl/]TweedeHandsMac[/url] biedt er iemand geheugen modules aan. [quote:post_uid9]512MB pc133 CL3 168pin sdram dimm 7 stuks. Geschikt voor PowerMac g4 350-1Ghz, cube, imac 350mhz-700mhz en de emac. (niet geschikt voor g4 'Yikes' model=pci g4 toren) Versnel je os X met een ruime marge.. -Verzending onder rembours k.koper of afhalen in A'dam. 75€[/quote:post_uid9]

Is dit verstandig? Bij normale computers maakt het niet zoveel uit, maar apples zijn ietsjes gevoeliger met geheugen. Ik heb de persoon al ge-emaild, maar tot op heden nog geen reactie ontvangen.

Edited By Adriaan Mol on okt. 02 2002 at 16:33

PS Wat is het verschil tussen? 512MB 144-pins SO-DIMM Low Profile € 149 en 512MB PC133 Full Size SO-DIMM € 119

Of maakt het echt helemaal niks uit en is het bij macstuff eenvoudig 30€ te verdienen?

Misschien is de tweede 168 pins? Even op XL8YOURMAC.com zoeken vind je vast wel wat.

Oh ik had niet goed het eerste bericht gezien. Het beste kun je op Mactracker kijken welke voor je mac geschikt is.

168 pins is de grote lange geheugen bank voor de G4 en oude Imac ,de 144 pins is voor power en Ibook,en volgen smij nieuwe Imac.

Volgens de winkel zijn ze beide geschikt voor de imac g4 alleen is de een iets groter dan de andere. De grotere (pc133 kan alleen in het gebruikersslot, deze past dus niet in het apple slot. De andere past in beide.

Op een ander forum(vreemdgaan)gevonden. 512 MB PC133 168 pin Kingston.Gelijk gekocht.Eigenlijk voor de PC(Mac heeft een ander nr.bij KIngston,maar uiterlijk zien strips er hetzelfde uit,),maar het werkt perfect.VOOR 65 euro. [url=http://www.informatique.nl]geheugen[/url]. Als ik bedenk dat mijn eerste 256 MB strip nog 750 in oud geld kostte!! Blehh

Goed idee, dankjewel, dat is aanzienlijk goedkoper.

Nu nog eventjes zoeken waar ze dergelijke geheugen bij ons verkopen.

Ik zal eventjes de topic vanmiddag doorlezen

en daarbij komt: KIngston rules.... mk

Heb ik ook nog een vraag.Als je geheugen strips van verschillende hoeveelheid MB plaatst.In welke volgorde moet dat? In slot 0 de grootste en dan aflopend,omgekeerd of maakt het niets uit?

euhm, past dit eigenlijk wel in de iMac g4?

168 pins is (helaas)voor de vaste slot,144 voor de zelf te plaatsen.Die zijn duurder.

Shit, dus morgen krijg ik die geheugen module binnen, maar die gaat dus niet in mijn imac passen? Oepssss nouja, volgens mij mag ik hem terug sturen binnen een bepaalde periode.

Ik heb het nog even goed nagekeken op de Mactracker(toch wel erg handig).Hier staat voor de iMac G4 flatpanel: 1- PC133 144-pin SO-DIMM(user accessible),1-PC 133-pin SDRAM(factory installed). succes Torz

[quote:post_uid0="Ganymedus"]volgens mij mag ik hem terug sturen binnen een bepaalde periode.[/quote:post_uid0] als je vooral niet de verzegelde verpakking verbreekt!!!!!

Wat zou er gebeuren als ik het pakketje weiger?

Dan gaat het weer retour.denk ik